يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان از آغاز برداشت طالبی در 2 هزار و 500 هکتار از اراضی استان بوشهر خبر داد.\n\nبه گزارش فکرشهر و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر، حمیدرضا جهانبخش اظهار داشت: عملیات برداشت طالبی در سطح 2 هزار و 500 هکتار از اراضی شهرستان دشتستان آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود امسال حدود 80 هزار تن محصول طالبی در این شهرستان برداشت شود.
کد خبر: ۲۱۱۳۹
دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵

فکرشهر: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان از آغاز برداشت طالبی در 2 هزار و 500 هکتار از اراضی استان بوشهر خبر داد.

\n\n

به گزارش فکرشهر و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر، حمیدرضا جهانبخش اظهار داشت: عملیات برداشت طالبی در سطح 2 هزار و 500 هکتار از اراضی شهرستان دشتستان آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود امسال حدود 80 هزار تن محصول طالبی در این شهرستان برداشت شود.

\n\n

وی افزود: برداشت طالبی از اواخر اسفند ماه شروع شده و تا پایان خرداد ماه ادامه دارد و از هر هکتار به طور میانگین 30 تن محصول برداشت می‌شود که به بازارهای مصرف استان و استان‌های تهران، اصفهان، فارس، همدان و خوزستان عرضه می‌شود.

\n\n

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان گفت: ارقام طالبی کشت شده این شهرستان شامل شاه آبادی، گالیا، شمام و ارقام مختلف ملون و بعضاً به صورت محدود خربزه مشهدی است که از اول آذر ماه هر سال به صورت زیر پلاستیکی و آبیاری قطره‌ای در مناطق مختلف شهرستان از جمله بخش مرکزی، شبانکاره، سعدآباد، ارم و بوشکان کشت می‌شود.

\n\n

وی یادآور شد: با توجه به شرایط آب و هوایی خاص شهرستان دشتستان و زمین‌های زراعی مرغوب، طالبی تولیدی به صورت نوبر در کشور شناخته شده و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر