يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: توسعه کشت گلخانه‌ای در استان بوشهر از جمله برنامه‌های برای بهبود وضعیت اشتغال و رونق اقتصادی استان است.\n\nبه گزارش فکرشهر از مهر، مصطفی سالاری ظهر پنجشنبه در نشست توسعه سرمایه‌گذاری در استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر در بخش کشاورزی دارای ظرفیت‌های بالایی است و با توسعه این بخش می‌توان گا‌م‌های مهمی در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی برداشت.
کد خبر: ۲۱۲۷۷
پنجشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۵

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: توسعه کشت گلخانه‌ای در استان بوشهر از جمله برنامه‌های برای بهبود وضعیت اشتغال و رونق اقتصادی استان است.

\n\n

به گزارش فکرشهر از مهر، مصطفی سالاری ظهر پنجشنبه در نشست توسعه سرمایه‌گذاری در استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر در بخش کشاورزی دارای ظرفیت‌های بالایی است و با توسعه این بخش می‌توان گا‌م‌های مهمی در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی برداشت.

\n\n

وی اضافه کرد: استان بوشهر در بخش نخیلات به‌عنوان یک قطب در کشور شناخته می‌شود و بخش قابل توجهی از خرمای کشور در این استان تولید می‌شود که باید برای بهینه‌سازی آبیاری و تولدی در بخش نخیلات اقدامات لازم را اجرا کرد.

\n\n

استاندار بوشهر با اشاره به استفاده از روش‌های ابیاری غرق‌آبی در بخش عمده نخیلات استان بوشهر، افزود: این روش آبیاری دارای راندمان پایینی است و باید با استفاده از روش‌های نوین آبیاری، استفاده مناسب‌تری از آب کرد.

\n\n

وی از اجرای شبکه و سیستم آبیاری تحت فشار در دو هزار و ۴۰۰ هکتار اراضی نخیلات بخش سعدآباد، بیان کرد: این طرح به صورت پایلوت در ۱۷۰ هکتار اراضی منطقه آب‌پخش اجرا می شود.

\n\n

سالاری با اشاره به اینکه تغییر شیوه‌های آبیاری در بهبود تولید محصول نیز نقشی مهم خواهد داشت، خاطرنشان کرد: اصلاح الگو‌های کشت و همچنین استفاده از واریته‌های باکیفیت‌تر و مشتری‌پسندتر خرما نیز در دستور کار است.

\n\n

وی از کشت گلخانه‌ای به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های مهم در رونق بخش کشاورزی استان بوشهر نام برد و گفت: یکی از اولویت‌های سرمایه‌گذاری در استان بوشهر مربوط به کشت گلخانه‌ای است که حمایت مناسبی نیز از این بخش صورت می‌گیرد.

\n\n

استاندار بوشهر افزود: ظرفیت‌های بسیار خوبی نیز برای پرورش ماهی در قفس در استان بوشهر وجود دارد که از سرمایه‌گذاران در این بخش حمایت لازم صورت خواهد گرفت.

\n\n

وی اظهار کرد: توسعه صنایع پائین دستی بخش کشاورزی و ایجاد و راه‌اندازی صنایع تبدیلی کشاورزی به ویژه مربوط به خرما و میگو از دیگر ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در استان بوشهر است.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر