چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر گفت: تب برفکی در استان بوشهر مهار شده است.\n\nبه گزارش فکرشهر، مرتضی بحرانی در ارتباط با وضعیت شیوع تب برفکی در استان بوشهر، اظهار داشت: پیش‌بینی‌های لازم در مورد تب برفکی در استان بوشهر صورت گرفته است و به منظور مقابله با این بیماری و جلوگیری از شیوع آن در استان اقدامات مورد نیاز انجام شده است.\n\nوی اضافه کرد: در سطح استان موارد خیلی کمی از تب برفکی داشتیم که کانون‌های این بیماری در استان بوشهر شناسایی شد و نسبت به واکسیناسیون اقدام شده است.
کد خبر: ۲۱۴۰۸
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۵:۲۵

فکرشهر: مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر گفت: تب برفکی در استان بوشهر مهار شده است.

\n\n

به گزارش فکرشهر، مرتضی بحرانی در ارتباط با وضعیت شیوع تب برفکی در استان بوشهر، اظهار داشت: پیش‌بینی‌های لازم در مورد تب برفکی در استان بوشهر صورت گرفته است و به منظور مقابله با این بیماری و جلوگیری از شیوع آن در استان اقدامات مورد نیاز انجام شده است.

\n\n

وی اضافه کرد: در سطح استان موارد خیلی کمی از تب برفکی داشتیم که کانون‌های این بیماری در استان بوشهر شناسایی شد و نسبت به واکسیناسیون اقدام شده است.

\n\n

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر با اشاره به اینکه مشکل خاصی در مورد تب برفکی در استان بوشهر وجود ندارد، ادامه داد: تب برفکی در استان بوشهر مهار شده است.

\n\n

به گزارش مهر، تب برفکی یا «بیماری دهان و پا» (به انگلیسی: Foot-and-Mouth Disease) یک بیماری عفونی و گاهی کشنده ویروسی است که موجب بیمار شدن حیوانات زوج سم از جمله گاو اهلی و اعضای خانواده گاوسانان می‌شود. این ویروس عامل بیماری در ابتدا به مدت دو تا سه روز تب شدید ایجاد کرده و متعاقبا تاولهایی در داخل دهان و روی پا ظاهر می‌شود که ممکن است موجب لنگش حیوان شود.

\n\n

این بیماری بسیار واگیردار است و قطرات آیروسل دفع شده از حیوان آلوده، تماس با تجهیزات دامداری، غذا، وسایل نقلیه، البسه آلوده و حیوانات شکارچی اهلی و وحشی موجب گسترش بیماری می‌شوند.

\n\n

این بیماری به عنوان طاعون برای صنعت دامداری محسوب می‌شود. کنترل بیماری منوط به واکسیناسیون، مراقبت شدید نقل و انتقال حیوانات، قرنطینه کردن حیوانات مبتلا، اعمال محدودیت در خرید و فروش حیوانات و گاهی معدوم کردن میلیون‌ها راس دام است.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر