يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیر مرکز اسناد و کتابخانه های ملی استان بوشهر گفت: با تبلیغاتی که دربین مردم، دارندگان اسناد وعلاقه مندان به این موضوع صورت گرفته بیش از30 هزار سند از طرف مردم به این شعبه اهدا شده است.به گزارش فکرشهر، غلامحسین نظامی روز یکشنبه به مناسبت روز اسناد و میراث مکتوب افزود: تعدادی از این اسناد دو قرن قدمت دارند و قدیمی ترین آنها مربوط به 250سال پیش است.وی اضافه کرد: همچنین درزمینه اسناد دولتی با ارتباط با 80 اداره کل به ارزشیابی بایگانی راکد آنها پرداخته و در نتیجه حدود شش میلیون سند از اسناد قابل نگهداری (طبق تعاریف سازمان) را به مخزن اسناد این مدیریت منتقل کرده ایم.
کد خبر: ۲۱۴۸
يکشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۳:۰۶

فکرشهر: مدیر مرکز اسناد و کتابخانه های ملی استان بوشهر گفت: با تبلیغاتی که دربین مردم، دارندگان اسناد وعلاقه مندان به این موضوع صورت گرفته بیش از30 هزار سند از طرف مردم به این شعبه اهدا شده است.

به گزارش فکرشهر، غلامحسین نظامی روز یکشنبه به مناسبت روز اسناد و میراث مکتوب افزود: تعدادی از این اسناد دو قرن قدمت دارند و قدیمی ترین آنها مربوط به 250سال پیش است.

وی اضافه کرد: همچنین درزمینه اسناد دولتی با ارتباط با 80 اداره کل به ارزشیابی بایگانی راکد آنها پرداخته و در نتیجه حدود شش میلیون سند از اسناد قابل نگهداری (طبق تعاریف سازمان) را به مخزن اسناد این مدیریت منتقل کرده ایم.

نظامی گفت: این اسناد که از نظر محتوا اهمیت بسزایی دارند مربوط به 100 سال اخیر هستند و با جمع آوری آنها زمینه مناسبی برای پژوهش های بنیادی آینده استان بوشهر فراهم خواهد شد.

مدیراسناد و کتابخانه های ملی استان بوشهر گفت: اسناد یاد شده شامل مصالحه نامه، اسناد خرید و فروش املاک، عقدنامه است که هر کدام از نظر تاریخی و اجتماعی دارای اهمیت است.

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت جمع آوری ونگهداری اسناد، نبود فضای مناسب و استاندارد در استان بوشهر باعث شده تا این مدیریت نتواند ماموریت خود را به طور کامل انجام دهد.

نظامی افزود: با وجود گذشت شش سال از پیگیری و درخواست برای تامین فضای مناسب و استاندارد هنوز دراین زمینه اقدامی صورت نگرفته و نیازمند همکاری بیشتر نهادهای اجرایی ذی ربط دراین زمینه هستیم.

وی اضافه کرد: رسالت اسناد ملی جمع آوری مستنداتی است که هویت ملی مردم را تشکیل می دهد و این اسناد زمینه مناسب برای تحقیقات آینده خواهند بود.

نظامی بیان کرد: ثبت تاریخ شفاهی از دیگر مسوولیت های مدیریت اسناد و کتابخانه های استان بوشهر است که در این بخش در مسایل مختلف تاریخی و اجتماعی با اشخاص مطلع مصاحبه انجام می گیرد.

وی ادامه داد: در این زمینه تاکنون 50 ساعت مصاحبه دراین مدیریت ثبت و ضبط شده است.

منبع:ایرنا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر