شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: سالاری گفت: تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان مهم‌ترین اولویت کاری در آموزش‌‌ و پرورش استان بوشهر باشد، چراکه راهی به‌ جز تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان، برای پیشرفت نداریم.\n\nبه گزارش فکرشهر و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، مصطفی سالاری در نشست شورای آموزش‌ و پرورش استان بوشهر با اشاره به طرح تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان استان بوشهر اظهار داشت: در سال جدید این طرح باید در اولویت کاری آموزش‌ و پرورش قرار گیرد و در کنار آن ایجاد انگیزه نیز برای دانش‌آموزان فراهم شود.
کد خبر: ۲۱۷۱۰
يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵

فکرشهر: سالاری گفت: تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان مهم‌ترین اولویت کاری در آموزش‌‌ و پرورش استان بوشهر باشد، چراکه راهی به‌ جز تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان، برای پیشرفت نداریم.

\n\n

به گزارش فکرشهر و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، مصطفی سالاری در نشست شورای آموزش‌ و پرورش استان بوشهر با اشاره به طرح تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان استان بوشهر اظهار داشت: در سال جدید این طرح باید در اولویت کاری آموزش‌ و پرورش قرار گیرد و در کنار آن ایجاد انگیزه نیز برای دانش‌آموزان فراهم شود.

\n\n

وی بیان کرد: به‌ منظور تقویت بنیه علمی و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان باید فضای رقابتی را هم بین آنها ایجاد کرد تا شاهد رقابت سالم علمی بین دانش‌آموزان باشیم.

\n\n

استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: در این زمینه شهرداری و دهیاری‌های سراسر استان نیز برای ایجاد فضای رقابت علمی در شهر و روستا، شناسایی کنند و این راهکارها مبتنی بر واقعیت باشد.

\n\n

سالاری بیان داشت: در مورد اجرای طرح تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان، مسئله اصلی کسری بودجه نیست بلکه موضوع مهم این است که بدانیم آیا اجرای این طرح اثر دارد یا خیر.

\n\n

وی گفت: تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان مهم‌ترین اولویت کاری در آموزش‌‌ و پرورش استان باشد، چراکه راهی به جز تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان برای پیشرفت نداریم.

\n\n

استاندار بوشهر در مورد طرح هوشمندسازی مدارس استان بوشهر نیز اضافه کرد: برای بهبود وضعیت آموزشی در مدارس، صرفاً امکانات سخت‌افزاری مهم نیست، بنابراین باید یک بررسی صورت گیرد که چقدر از امکانات هوشمند سازی در مدارس استفاده خوب می‌شود.

\n\n

سالاری افزود: اگر به عجله و بدون برنامه به سمت هوشمندسازی تمام کلاس‌های درس برویم نتیجه‌ای ندارد هر چند منکر اهمیت هوشمندسازی کلاس‌ها نیستم، اما اجرای آن باید با برنامه باشد.

\n\n

وی تصریح کرد: معتقدم امکانات مورد نیاز هوشمند سازی مدارس، عادلانه توزیع نشده است و امسال باید این امکانات عادلانه توزیع‌شده و به امر تحلیل محتوا نیز توجه ویژه‌ای شود.

\n\n

3.8 میلیارد تومان اعتبار برای تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان بوشهری نیاز است

\n\n

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان بوشهر نیز بیان کرد: بیش از 3 میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار برای تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان استان بوشهر در رشته‌های ریاضی، تجربی، انسانی و فنی نیاز داریم.

\n\n

ناصر کرمی با اشاره به مصوبات نشست قبلی این شورا اظهار داشت: کلاس‌های تقویتی تا زمان برگزاری کنکور امسال ادامه دارد و پس از آن نیز پایگاه‌های ویژه انتخاب رشته در شهرستان و مناطق مختلف آموزش‌ و پرورش استان راه‌اندازی خواهد شد.

\n\n

وی افزود: برای ارتقای معدل دانش‌آموزان در کنکور سراسری، سال آینده تحصیلی همزمان با کلاس‌های کنکور، کلاس تقویتی بنیه علمی ویژه سال سوم متوسط برگزار می‌شود.

\n\n

مدیر کل آموزش‌ و پرورش استان بوشهر ادامه داد: برای برپایی کلاس تقویتی رشته ریاضی 41 کلاس، علوم تجربی 88 کلاس و علوم انسانی 55 کلاس تقویتی در نظر گرفته‌ شده و با احتساب هزینه محتوای آموزشی، حق‌الزحمه معلم و سایر هزینه‌‎ها، 613 میلیون تومان برای تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان رشته ریاضی نیاز است.

\n\n

کرمی افزود: در مجموع برای تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان در رشته علوم تجربی یک میلیارد و 431 میلیون تومان، علوم انسانی یک میلیارد و 60 میلیون تومان و رشته‌های فنی نیز 792 میلیون تومان و برای هر 4 رشته یاد شده بیش از 3 میلیارد و 890 میلیون تومان اعتبار نیاز است.

\n\n

وی اضافه کرد: هم‌اکنون اتوماسیون اداری در مدارس چهار منطقه آموزش‌ و پرورش استان راه‌اندازی شده و تا مهر ماه مدارس همه 18 منطقه آموزش‌ و پرورش استان به سیستم اتوماسیون اداری متصل خواهند شد.

\n\n

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان بوشهر گفت: در حوزه معاونت تربیت‌بدنی و ورزش نیز به‌منظور ایجاد زمین چمن مصنوعی در 21 مدرسه ابتدایی 630 میلیون تومان و برای ایجاد زمین چمن مصنوعی در 34 مدرسه متوسطه نیز یک میلیارد و 870 میلیون تومان اعتبار نیاز داریم.

\n\n

کرمی با اشاره به طرح هوشمندسازی مدارس استان بوشهر نیز بیان کرد: هم‌اکنون 45 درصد مدارس استان بوشهر هوشمند هستند.

\n\n

وی در مورد برنامه‌های هفته معلم هم گفت: برای اجرای تمام برنامه‌های هفته معلم در استان، 147 میلیون و 500 هزار  تومان اعتبار نیاز است و قرار است برنامه‌های امسال هفته معلم بدون دخالت آموزش‌ و پرورش و با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شود.

\n\n

 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر