شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: بیماری تب برفکی در بوشهر با وجود کمبود واکسن تحت کنترل است.\n\nبه گزارش فکرشهر از خبرگزاری صداوسیما، مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر گفت: از اواخر آذر پارسال تا یک ماه پیش 91 راس دام به علت تب برفکی از بین رفتند اما از آن زمان تا کنون موردی از تلفات دام ‌ها نداشته‌ایم و علائم این بیماری هم کمتر شده است که این موضوع نشان می‌دهد بیماری تحت کنترل است.
کد خبر: ۲۱۷۵۴
دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴

فکرشهر: بیماری تب برفکی در بوشهر با وجود کمبود واکسن تحت کنترل است.

\n\n

به گزارش فکرشهر از خبرگزاری صداوسیما، مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر گفت: از اواخر آذر پارسال تا یک ماه پیش 91 راس دام به علت تب برفکی از بین رفتند اما از آن زمان تا کنون موردی از تلفات دام ‌ها نداشته‌ایم و علائم این بیماری هم کمتر شده است که این موضوع نشان می‌دهد بیماری تحت کنترل است.

\n\n

مرتضی بحرانی علت گسترش این بیماری در استان بوشهر را ورود دام آلوده از استان‌های همسایه و جابجا شدن دام‌های آلوده در استان بوشهر دانست و افزود: بی توجهی دامداران به قرنطینه کردن دام ورودی به استان باعث شد دام آلوده به استان وارد شود و این بیماری گسترش یابد.

\n\n

وی ادامه داد: 33 کانون بیماری در استان شناسایی شده بود که به محض شناسایی واکسینه دام ها شروع شد.

\n\n

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر گفت: واکسینه شدن دام‌ها علیه تب برفکی هر سال انجام می‌ شود و مانند همیشه و پیش از شیوع این بیماری واکسینه کردن دام‌ها را آغاز کرده بودیم.

\n\n

بحرانی با اشاره به این‌که کمبود واکسن تب برفکی مانند دیگر مناطق کشور در این استان هم وجود دارد، افزود: به علت این‌که بیماری فعلا تحت کنترل است این کمبود مشکل خاصی ایجاد نکرده است.

\n\n

تب برفکی بیماری ویروسی است که دام براثر آن تاول‌های سفید رنگ روی دهان و داخل دهانش می‌زند و سپس به علت نقص در سیستم ایمنی و گوارش بدنش ضعیف می‌شود. این بیماری اگر به موقع تشخیص داده شود با آنتی بیوتیک قابل درمان است اما تشخیص دیرهنگام آن موجب ازبین رفتن دام می‌شود.

\n\n

 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر