دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون تربیت بدنی و سلامت اداره كل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: مسابقه ای با عنوان جام صلح و دوستی میان دانش آموزان افغان مشغول به تحصیل در مدرسه های استان بوشهر برگزار شد...
کد خبر: ۲۱۸۲۱
سه‌شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷

فکرشهر: معاون تربیت بدنی و سلامت اداره كل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: مسابقه ای با عنوان جام صلح و دوستی میان دانش آموزان افغان مشغول به تحصیل در مدرسه های استان بوشهر برگزار شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، حسن قلندری روز سه شنبه در آیین اختتامیه این رقابتها افزود: چهار هزار و 832 دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان بوشهر مشغول به تحصیل هستند كه از این شمار چهار هزار و 765 نفر افغان و 67 نفر غیرافغان هستند.

\n\n

\n\n

وی تصریح كرد: این دانش آموزان در ۵۰۲ آموزشگاه در استان بوشهر مشغول به تحصیل هستند كه شهرهای بوشهر، برازجان و شبانكاره بیشترین تعداد دانش آموزان افغانی را به خود اختصاص داده اند.

\n\n

قلندری اظهار كرد: جام صلح و دوستی در رشته فوتسال و برای دانش آموزان افغانی مقطع ابتدایی مدارس شهر بوشهر طراحی شد كه با استقبال خوب این دانش آموزان روبه رو شد.
\nمدیركل آموزش و پرورش استان بوشهر نیزدر این آئین بر ضرورت برگزاری تورنمنت مشترك در تمامی رشته ها و برای دانش آموزان دختر و پسر افغانی و ایرانی در سالهای آینده تاكید كرد.

\n\n

ناصر كرمی گفت: بازیهای مشترك ملی می تواند موضوعی خوب برای برگزاری تورنمنت مشترك دانش آموزان ایرانی و افغانی در این رشته ها باشد كه تحكیم روابط دوستی و احترام و علاقه بیشتر بین این مهاجران و دانش آموزان ایرانی را در مدارس استان باعث می شود.
\nبه نوشته ایرنا، در این رقابتها دو تیم دبستان شهید پیكر و شهید خدادادي به مسابقه پایاني راه یافتند و تیم دبستان گلستان و خلیج فارس دیدار رده بندي را برگزار كردند.
\nدر پایان این رقابت ها دبستان های شهید پیكر ، شهید خدادادي و گلستان به ترتیب مقام های اول تا سوم این دوره از مسابقات را به خود اختصاص دادند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر