يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیر عامل شرکت آب استان بوشهر از کاهش چشمگیر مصرف آب نخیلات در استان بوشهر با تغییر شیوه آبیاری خبر داد.\n\nبه گزارش فکرشهر، شاپور رجایی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: شرکت آب استان بوشهر در سال گذشته برای تامین آب مورد نیاز نخیلات استان بوشهر با مشکلات زیادی مواجه بود و با زحمت و با برنامه‌ریزی و حساسیت بسیار زیاد توانست آبیاری نخیلات را انجام دهیم.\n\nوی افزود: 6 میلیون اصله نخل در استان داریم که هر نخل در سال گذشته بین 2 یا 3 بار آبیاری شد و امیدواریم امسال وضعیت آبیاری نخیلات بهبود یابد.
کد خبر: ۲۱۹۱۷
شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲

فکرشهر: مدیر عامل شرکت آب استان بوشهر از کاهش چشمگیر مصرف آب نخیلات در استان بوشهر با تغییر شیوه آبیاری خبر داد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، شاپور رجایی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: شرکت آب استان بوشهر در سال گذشته برای تامین آب مورد نیاز نخیلات استان بوشهر با مشکلات زیادی مواجه بود و با زحمت و با برنامه‌ریزی و حساسیت بسیار زیاد توانست آبیاری نخیلات را انجام دهیم.

\n\n

وی افزود: 6 میلیون اصله نخل در استان داریم که هر نخل در سال گذشته بین 2 یا 3 بار آبیاری شد و امیدواریم امسال وضعیت آبیاری نخیلات بهبود یابد.

\n\n

مدیرعامل شرکت آب استان بوشهر خاطرنشان کرد: تغییر شیوه آبیاری از سنتی به نوین در استان بوشهر از سال گذشته عملیاتی شده و امسال در حجم بیشتری از اراضی کشاورزی اجرایی و عملیاتی می‌شود.

\n\n

رجایی از کاهش چشمگیر مصرف آب نخیلات در استان بوشهر با تغییر شیوه آبیاری خبر داد و تصریح کرد: اجرای طرح جدید و نوین آبیاری سبب پایین آمدن سرانه مصرف نخیلات می‌شود به‌گونه‌ای که در آبیاری سنتی در هر هکتار حدود 21 هزار مترمکعب آب صرف می‌شود و در آبیاری نوین در هر هکتار حدود 11 هزار مترمکعب آب مصرف می‌شود.

\n\n

وی یادآور شد: در زمستان سال گذشته، طرح نوین آبیاری در سطح 170 هکتار از اراضی کشاورزی آبپخش به عنوان طرح پایلوت کشوری اجرا شد که این طرح حدود 48 درصد پیشرفت دارد و به‌زودی تکمیل می‌شود.

\n\n

مدیر عامل شرکت آب استان بوشهر گفت: در نخیلات منطقه سعدآباد نیز مطالعات طرح جدید آبیاری انجام شده و امیدواریم از تابستان امسال شاهد اجرایی شدن این طرح در بیش از 2 هزار هکتار از نخیلات سعدآباد باشیم.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر