دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:
فکرشهر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: بانوان استان بوشهر بیشترین میزان مصرف دخانیات در کشور را دارند...
کد خبر: ۲۱۹۲۸
شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۲:۲۴

فکرشهر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: بانوان استان بوشهر بیشترین میزان مصرف دخانیات در کشور را دارند.

\n\n

به گزارش فکرشهر، علیرضا رئیسی اظهار داشت: به منظور بهبود وضعیت سلامت در جامعه باید بسیاری از شاخص‌ها تغییر کند و شاهد تغییر در سبک زندگی‌ها باشیم و برنامه‌های بهداشتی و پیشگیری از بیماری‌ها اجرا شود.

\n\n

وی با اشاره به مصرف بالای دخانیات و به‌ویژه قلیان در بین بانوان استان بوشهر، اضافه کرد: استان بوشهر از نظر مصرف دخانیات در بین بانوان رتبه اول در کشور را دارد.

\n\n

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در گفتگو با خبرنگار مهر خاطرنشان کرد: در استان بوشهر شاهد ابتلای بالای مردم به دیابت هستیم که هر پنج نفر یکی دیابت دارد و در افراد بالای ۵۰ سال نیز هر دو نفر یکی مبتلا به دیابت است.

\n\n

وی با اشاره به اینکه بخش عمده افراد مبتلا به دیابت از بیماری خود اطلاع ندارند و یا اگر اطلاع دارند به خوبی برنامه‌های درمانی را انجام نمی‌دهند، افزود: یکی دیگر از بیماری شایع در استان بوشهر بیماری فشار خون بالا است.

\n\n

رئیسی از بیماری‌های غیر واگیر مانند بیماری‌های قلبی و عروقی به عنوان یکی از دلایل اصلی مرگ و میرها در استان بوشهر یاد کرد و افزود: باید برنامه‌های بهداشتی متناسب با این بیماری در استان بوشهر انجام شود.

\n\n

وی از تلاش برای توسعه سواد سلامت در سطح جامعه خبر داد و بیان کرد: استفاده از برنامه‌های مختلف برای افزایش آگاهی جامعه برای پیشگیری از بیماری‌ها و مراقبت در هنگام بروز بیماری در دستور کار است.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر