يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیر مرکز اسناد و کتابخانه های ملی استان بوشهر گفت: با تبلیغاتی که دربین مردم، دارندگان اسناد وعلاقه مندان به این موضوع صورت گرفته بیش از30 هزار سند از طرف مردم به این شعبه اهدا شده است\r\n
کد خبر: ۲۱۹۳
سه‌شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۲:۳۷

به گزارش فکرشهر، غلامحسین نظامی افزود: تعدادی از این اسناد دو قرن قدمت دارند و قدیمی ترین آنها مربوط به 250سال پیش است.

وی اضافه کرد: همچنین درزمینه اسناد دولتی با ارتباط با 80 اداره کل به ارزشیابی بایگانی راکد آنها پرداخته و در نتیجه حدود شش میلیون سند از اسناد قابل نگهداری (طبق تعاریف سازمان) را به مخزن اسناد این مدیریت منتقل کرده ایم.

نظامی گفت: این اسناد که از نظر محتوا اهمیت بسزایی دارند مربوط به 100 سال اخیر هستند و با جمع آوری آنها زمینه مناسبی برای پژوهش های بنیادی آینده استان بوشهر فراهم خواهد شد.

مدیراسناد و کتابخانه های ملی استان بوشهر گفت: اسناد یاد شده شامل مصالحه نامه، اسناد خرید و فروش املاک، عقدنامه است که هر کدام از نظر تاریخی و اجتماعی دارای اهمیت است.

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت جمع آوری ونگهداری اسناد، نبود فضای مناسب و استاندارد در استان بوشهر باعث شده تا این مدیریت نتواند ماموریت خود را به طور کامل انجام دهد.

نظامی افزود: با وجود گذشت شش سال از پیگیری و درخواست برای تامین فضای مناسب و استاندارد هنوز دراین زمینه اقدامی صورت نگرفته و نیازمند همکاری بیشتر نهادهای اجرایی ذی ربط دراین زمینه هستیم.

وی اضافه کرد: رسالت اسناد ملی جمع آوری مستنداتی است که هویت ملی مردم را تشکیل می دهد و این اسناد زمینه مناسب برای تحقیقات آینده خواهند بود.

نظامی بیان کرد: ثبت تاریخ شفاهی از دیگر مسوولیت های مدیریت اسناد و کتابخانه های استان بوشهر است که در این بخش در مسایل مختلف تاریخی و اجتماعی با اشخاص مطلع مصاحبه انجام می گیرد.

وی ادامه داد: در این زمینه تاکنون 50 ساعت مصاحبه دراین مدیریت ثبت و ضبط شده است.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر