دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی فکرشهر/ گفتگو با نوجوان هندبالیست دشتستانی تیم ملی؛
فکرشهر: پسری از خانوادهای کارگر که با تلاش های خود و حمایت های پدرش امیداست روزی به یکی از افتخارات شهرستان و استان تبدیل شده و نام دشتستان را در ایران و جهان بر سر زبان ها بیاندازد...
کد خبر: ۲۲۲۹۶
دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۳:۴۳

فکرشهر - محمد محمدزاده فرد: یکی از نوجوانان بااستعداد دشتستانی که این روزها خود را برای مرحله نهایی اردوی تیم ملی هندبال آماده می کند ابوالفضل بلالی است.

\n\n

پسری از خانوادهای کارگر که با تلاش های خود و حمایت های پدرش امیداست روزی به یکی از افتخارات شهرستان و استان تبدیل شده و نام دشتستان را در ایران و جهان بر سر زبان ها بیاندازد.

\n\n

برای آشنایی بیشتر با وی به گفتگو نشستیم.

\n\n

ـ خود را بیشتر معرفی بفرمائید؟
\nابوالفضل بلالی هستم. اهل روستای زیارت. کلاس سوم دبیرستان رشته صنایع شیمیایی در مدرسه ثامن الائمه برازجان.

\n\n

ـ هندبال را از کی و چطوری شروع کردید؟
\nچند سال پیش در مسابقات هندبال مدارس توسط آقای رضا عباسی که مسئول آکادمی هندبال برازجان بوده و هستند استعدادیابی شدم و سه سال در آکادمی بودم و بعد توسط یکی از مربیان شهرستان به سمت والیبال رفتم که دوران بسیار بدی بود و ورزش را رها کردم.
\nحدود یک سال پیش مجددا با پیگیری و تلاش آقای عباسی به سمت ورزش و هندبال روی آوردم.

\n\n

ـ از دعوت شدنتان به تیم ملی و اردوی اخیر بفرمائید؟
\nپس از مسابقات کشوری توسط مربیان تیم ملی به اردو دعوت شدم.
\n در ابتدا 180 ورزشکار دعوت شده بودند و اردوهایی برگزار شد  که اکنون تعداد ورزشکاران به 24 نفر رسیده است و در اردوی هفته آینده که در تهران و از تاریخ 11 اردیبهشت تا 21 اردیبهشت برگزار خواهد شد، دو بازیکن دیگر نیز خط خواهند خورد و اگر اتفاقی خارج از ورزش رخ ندهد من باید در لیست نهایی باشم.
\nپس از اعلام لیست نهایی نیز جهت آمادگی بیشتر برای مسابقات، دهه سوم خردادماه اردویی در اروپا نیز خواهیم داشت.

\n\n

ـ دوست دارید در هندبال به کجا برسید؟
\nفکر و ذکرم فراتر از ایران است و دوست دارم روزی در لیگ فرانسه که بهترین لیگ جهان است بازی کنم.

\n\n

ـ در چه پستی بازی می کنید؟
\nبغل چپ هستم که از پست های کلیدی در رشته هندبال محسوب شده و برای این پست باید از قدرت بدنی و فیزیکی بالایی برخوردار بود.

\n\n

\n\n

ـ از وضعیت آکادمی هندبال برازجان راضی هستید؟
\nراضی هستم اما خب الان چند وقتی هست که سالن نداریم و آکادمی هم این روزها زیر نظر باشگاه ستارگان دشتستان که متعلق به آقای مهدی بهبهانی است فعالیت می کند.

\n\n

ـ سطح تمرینات و مربیان در اینجا با تیم ملی چه فرقی دارد؟
\nاز نظر فنی بالاتر نباشد پایین تر هم نیست. سطح تمرینات در برازجان بسیار بالا است و فشار اینجا بیشتر از تیم ملی است به نوعی که تمرینات اردوی تیم ملی به نظر راحت تر می آید.

\n\n

ـ وضعیت و سطح هندبال در دشتستان را چگونه می بینید؟
\nسطح بازیکنان برازجان و در کل دشتستان از سطح استان بالاتر است ولی خب الان یک مشکل وجود دارد و آن این است که به دلیل نداشتن تیم و لیگی ثابت برخی خانواده ها اجازه نمی دهند فرزندانشان همیشه در تمرینات باشند و باید با فرهنگ سازی نگاه و تفکر نسبت به ورزش حرفه ای در شهر ما تغییر کند و امیدوارم این مشکل در آینده ای نزدیک حل شود.

\n\n

ـ ساحلی هم بازی می کنی یا فقط در هندبال سالنی مشغول هستید؟
\nساحلی هم بازی می کنم اما نه به طور کامل و این روزها بیشتر تمرکزم روی سالنی است.

\n\n

ـ تمرینات هندبال و اردوهای تیم ملی به درس هایت لطمه وارد نمی کند؟
\nمشکلی ندارم. مدرسه ما نمونه است و من هم جزو نفرات برتر هستم و معدلم هم 19 است و در زمانی که به اردو می روم نیز مدیر مدرسه، آقای رئیسی کمک فراوانی در این راستا انجام می دهد.

\n\n

ـ وضعیت هندبال و ورزش در روستای زیارت چگونه است؟
\nدر زیارت اصلا امکاناتی وجود ندارد. سالنی در حال احداث است و قرار بود سال 94 افتتاح شود که به سال 95 موکول شده است. یک زمین چمن مصنوعی نیز قرار است زیرسازی آن توسط اداره ورزش و جوانان انجام شده و هزینه و بقیه موارد آن توسط آقای مختار زیارتی که ساکن آمریکاست به پایان برسد که از آن هم خبری نیست.
\nدر کل اگر کسی به شهر بیاید پیشرفت می کند و به جایی می رسد در غیر این صورت استعدادش از بین می رود. امیدوارم کار به جایی برسد که امکانات و حمایت ها زیاد شود تا جوانان این روستا هرز نروند و بتوانیم شاهد پیشرفت روزافزون آن ها باشیم.

\n\n

ـ ظاهرا عرق خاصی نسبت به زادگاه خود دارید؟
\nهمیشه گفته ام که اول زیارت بعد برازجان وطن های من هستند و اگر روزی به جایی برسم هیچوقت دیار خود را فراموش نخواهم کرد.

\n\n

ـ اگر حرفی باقی مانده یا دوست دارید از کسی تشکر کنید، بفرمایید؟
\nاول از همه تشکر می کنم از خانواده ام خصوصا پدرم چون تا جایی که از دستش برآید به من کمک می کند و برای ادامه کار نیز اختیار را به خودم واگذار کرده است. از مربیانم آقایان عباسی، مشتاقی، شنبدی، اوجی و شعبانی همچنین از مدیر و معاونین مدرسه، حاج رضا مصباحی رییس هیات هندبال دشتستان، نادر آزاده، رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان دشتستان، هم روستایی هایم که همیشه پیگیر کارها و تمرینات من بوده اند، دوستانم که همیشه سر تمرینات من حاضر می شوند و با من به تمرین می پردازند، مهدی بهبهانیِ مسئول تیم ستارگان دشتستان که در این وضعیت حامی ما شده اند و در نهایت پایگاه خبری تحلیلی فکرشهر کمال تشکر را دارم. 

\n\n

\n\n

 

\n\n

 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر