يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: 40 درصد مردم استان بوشهر اضافه وزن دارند.\n\nبه گزارش فکرشهر از خبرگزاری صداوسیما، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: بیش از 40درصد مردم استان بوشهر چاقی یا اضافه وزن‌دارند که البته این آمار در سطح کشور حدود 45درصد است.\n\nدکتر عبدالمحمد خواجه ییان با اشاره به برخی شاخص‌های بهداشتی در استان بوشهر افزود:در این استان از هر پنج نفر یک نفر فشارخون بالا دارد، و مانند آمار کشوری در استان بوشهر هم از هر سه نفر، یک نفر مبتلا به چربی خون است.
کد خبر: ۲۲۳۶۸
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱

فکرشهر: 40 درصد مردم استان بوشهر اضافه وزن دارند.

\n\n

به گزارش فکرشهر از خبرگزاری صداوسیما، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: بیش از 40درصد مردم استان بوشهر چاقی یا اضافه وزن‌دارند که البته این آمار در سطح کشور حدود 45درصد است.

\n\n

دکتر عبدالمحمد خواجه ییان با اشاره به برخی شاخص‌های بهداشتی در استان بوشهر افزود:در این استان از هر پنج نفر یک نفر فشارخون بالا دارد، و مانند آمار کشوری در استان بوشهر هم از هر سه نفر، یک نفر مبتلا به چربی خون است.

\n\n

وی همچنین با بیان  آمار بالای مصرف قلیان در استان بوشهر گفت: از هر هشت نفر یک نفر از مردم استان، قلیان می‌کشند این در حالی است که در کشور، از هر 50 نفر یک نفر قلیان می‌کشد.

\n\n

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: حدود نیمی از مردم استان بوشهر فعالیت بدنی کافی ندارند در حالی که متوسط کشوری حدود 36 درصد است.

\n\n

خواجه‌ییان در همین حال یادآور شد: مردم استان بوشهر، از نظر مصرف میوه و سبزی جزء بهترین استان‌ها هستند. 

\n\n

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر یکی از چالش‌های بزرگ نظام سلامت ایران را گسترش روزافزون بیماری‌های غیر واگیر دانست و گفت: سند ملی پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیر واگیر و عوامل خطر وابسته به آنها تدوین شده و بر همین اساس، این ماه و ماه آینده طرح ملی «بررسی عوامل خطر بیماری‌های غیر واگیر» در سراسر کشور اجرا می‌شود که در استان بوشهر نمونه‌ای 400 نفری در 41 نقطه استان بررسی خواهند شد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر