دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی فکرشهر / معاون خدماتی شهرداری برازجان خبر داد:
فکرشهر: معاون خدمات شهری شهرداری برازجان در این باره به فکرشهر گفت: با هدف جمع آوری و حذف عوامل بیماری زا و حیوانات موذی در محیط شهری و شناسایی و حمایت از نژادهای برتر به زنده گیری سگ های ولگرد سطح شهر اقدام کرده ایم.\r\n
کد خبر: ۲۳۵
يکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۵

فکرشهر: سال های زیادی است که سگ های ولگرد به بخشی از شهروندان برازجان تبدیل شده اند و این روزها آنان را در خیابان های اصلی شهر نیز می توان به وفور مشاهده کرد.

 

به گزارش فکرشهر، اعتراضات مردمی و مشکلات بهداشتی و سر و صدای ناشی از حضور این شهروندان ناخواسته بالاخره مسئولین را وادار کرده بعد از مدت ها قول و وعده و وعید پیرامون حذف این گروه از بافت اجتماعی شهری برازجان، به  مرحله ی عمل وارد شده و برای زنده گیری یا کشتن آنان اقدام نمایند.

 

معاون خدمات شهری شهرداری برازجان در این باره به فکرشهر گفت: با هدف جمع آوری و حذف عوامل بیماری زا و حیوانات موذی در محیط شهری و شناسایی و حمایت از نژادهای برتر به زنده گیری سگ های ولگرد سطح شهر اقدام کرده ایم.

 

بهزاد احمدی فرد توضیح داد: پیمانکار با تور به زنده گیری سگ ها اقدام کرده می کند؛ سپس کارشناس محیط زیست درباره ی نژاد سگ ها نظر خود را اعلام می کند؛ سگ های با نژاد برتر با هماهنگی محیط زیست به حیات وحش انتقال پیدا کرده و سگ های بیمار نیز کشته می شوند.

 

وی ادامه داد: شهرداری برازجان متولی اصلی این برنامه است و کلیه ی امکانات لازم از جمله محل استراحت و لوازم رفاهی اولیه برای پیمانکار و هزینه ها و کارشناسان لازم را فراهم نموده است.

 

مهندس احمدی فرد افزود: در این امر کارشناس محیط زیست، کارشناس بهداشت محیط، مدیر خدمات شهری شهرداری و کارشناس دامپزشکی به عنوان ناظر حضور دارند و در مجموع 12 نفر به صورت شبانه روزی در انجام امور مشارکت می کنند.

 

معاون خدمات شهری شهرداری برازجان پیرامون حذف سگ های بیمار نیز گفت: این حیوانات بیمار توسط اسلحه ی شکاری با مجوز دولتی کشته شده و در گودالی به عمق 5 متر و عرض 3 متر دفن می شوند.

 

وی ادامه داد: این گودال توسط شهرداری حفر شده و برای حفاظت از آب های زیرزمینی و محیط زیست و همچنین تجزیه سریع تر لاشه ها، در کف آن آهک ریخته می شود.

 

بهزاد احمدی فرد افزود: پس از دفن لاشه ها، مقداری آهک نیز روی لاشه ها ریخته می شود و بعد از آن عملیات خاکریزی صورت می گیرد.

 

این مقام مسئول با عنوان این که اطلاع رسانی لازم برای حفاظت از شهروندان انجام شده است، توصیه نمود: همشهریان عزیز در ساعات شب همکاری لازم را با نیروهای طرح داشته باشند و نگران صدای ایجاد شده در حین اجرای طرح نباشند.

 

وی افزود: طرح زنده گیری و حذف سگ های بیمار در شهر برازجان پس از 30 سال از 6 اسفندماه 92 آغاز شده و  به مدت سه ماه ادامه خواهد داشت.

 

احمدی فرد اضافه کرد: شهروندان عزیز می توانند برای گزارش مشاهدات و مشکلات موجود با شماره ی 137 تماس حاصل نمایند. /ن

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر