يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: امام جمعه بندر سیراف بر لزوم رعایت حرمت ایام فاطمیه در تعطیلات نوروزی تاکید کرد.\r\n
کد خبر: ۲۵۵
يکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۷:۳۰

فکرشهر: امام جمعه بندر سیراف بر لزوم رعایت حرمت ایام فاطمیه در تعطیلات نوروزی تاکید کرد.
 
به گزارش فکرشهر به نقل از فارس، حجت‌الاسلام محمدصادق عاشوری ظهر امروز در نشست شورای اداری شهرستان کنگان اظهار داشت: گسترش فرهنگ اصیل اسلامی و قرآنی در جامعه امری لازم است که باید مورد توجه و تاکید قرار گیرد.

وی افزود: کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های فرهنگی و دینی مورد تاکید قرار دارد و امیدوار هستیم در این مسیر به اهداف مورد نظر برسیم.

امام جمعه سیراف با اشاره به راه‌اندازی ستاد تسهیلات سفر در شهرستان کنگان خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت تعطیلات نوروزی برای بیان خدمات نظام دینی استفاده بهینه کرد.

عاشوری با اشاره به تقارن تعطیلات نوروزی با ایام فاطمیه، بر برگزاری باشکوه مراسم عزاداری حضرت صدیقه طاهره (س) و اجتناب از هر نوع خلاف شرع مقدس به بهانه تعطیلات نوروزی تاکید کرد.

وی با اشاره به موضوع فرهنگ اصیل اسلامی – ایرانی ابراز داشت: این ظلم به فرهنگ این مرز و بوم است که عده‌ای فقط نوروز را با ساز و آواز معرفی می‌کنند که لازم است این رویه اصلاح شود.

امام جمعه سیراف یادآور شد: مسئولان باید همت کنند تا بتوانیم اسلام اصیل و فرهنگ والای اسلامی و دینی را به مردم معرفی کنیم و باید دقت لازم را داشته باشیم.

عاشوری گفت: برپایی مراسمات مذهبی در جامعه باید با کیفیت بالا باشد و امیدوار هستیم مسئولان به این مسایل توجه لازم را داشته باشند.

در این مراسم، سایر مسئولان نیز نظرات و پیشنهادات خود را بیان کرده و خواستار ارائه خدمات بهینه به مسافران نوروزی و گردشگران شدند. /ص

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر