سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: بمناسبت روز 12 اسفند (سوم مارس) که از سال جاری به عنوان روز جهانی حیات وحش نام گذاری شده است، کارکنان و ماموران یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان بوشهر برای پرندگان آشیانه سازی کردند...
کد خبر: ۲۷۴
دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۹

فکرشهر: بمناسبت روز 12 اسفند (سوم مارس) که از سال جاری به عنوان روز جهانی حیات وحش نام گذاری شده است، کارکنان و ماموران یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان بوشهر برای پرندگان آشیانه سازی کردند.

به گزارش فکرشهر، مدیرکل محیط زیست استان بوشهر درجریان عملیات آشیانه سازی برای پرندگان گفت: با توجه به وضعیت نامناسب کنونی حفاظت از گونه های حیات وحش درجهان، نام گذاری یک روز به عنوان روز جهانی حیات وحش ضروری بود.

 

روابط عمومی اداره کل محیط زیست استان بوشهر به نقل از سید اصغر مطهری افزود: نام گذاری این روز بهانه ای برای توجه همگانی بیشتر به حراست از حیات وحش و بویژه گونه های در معرض خطرانقراض و یا مورد تهدید کشور است.

رییس اداره امور حیات وحش حفاظت محیط زیست استان بوشهر نیز در این باره اظهار کرد: تنوع بالای گونه های جانوری و گیاهی دراین استان و وجود زیستگاه های مستعد برای پستانداران درمناطق کوهستانی و پرندگان تابستان و زمستان گذران درنوار ساحلی از شاخص های مهم زیستی این استان است.

خسرو درویشی افزود : از این رو در جزیره هاله از توابع شهرستان عسلویه در جنوب استان بوشهر با توجه به تخریب قسمتی از زیستگاه و محل های آشیانه سازی اگرت های ساحلی دراثر عوامل طبیعی، 20 آشیانه مصنوعی برای زادآوری بهینه این پرندگان در ماه آینده تعبیه شده است. 

 

منبع:ایرنا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر