يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با توجه به این که رشد و افزایش آفت کنه تارعنکبوتی با گرمای هوا رابطه مستقیم دارد، نخلداران باید از باغ های خود در مقابل این آفت مراقبت کنند.به گزارش فکرشهر، خسرو عمرانی افزود: آفت کنه تارعنکبوتی یکی از آفات خطرناک نخیلات است که زمان شروع فعالیت و رشد آن رابطه مستقیمی با گرمای هوا دارد.وی تصریح کرد: این حشره برای تکمیل جدول زندگی و نگهداری از تخم های خود یک شبکه تارعنکبوتی به دور خود و میوه خرما تنیده و از دور، محصول خرما را به صورت غبارآلود جلوه می دهد که این امر باعث کاهش شدید بازار پسندی محصول می شود.
کد خبر: ۲۹۶۴
دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۴

فکرشهر: مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با توجه به این که رشد و افزایش آفت کنه تارعنکبوتی با گرمای هوا رابطه مستقیم دارد، نخلداران باید از باغ های خود در مقابل این آفت مراقبت کنند.

به گزارش فکرشهر، خسرو عمرانی افزود: آفت کنه تارعنکبوتی یکی از آفات خطرناک نخیلات است که زمان شروع فعالیت و رشد آن رابطه مستقیمی با گرمای هوا دارد.

وی تصریح کرد: این حشره برای تکمیل جدول زندگی و نگهداری از تخم های خود یک شبکه تارعنکبوتی به دور خود و میوه خرما تنیده و از دور، محصول خرما را به صورت غبارآلود جلوه می دهد که این امر باعث کاهش شدید بازار پسندی محصول می شود.

وی اضافه کرد: باغداران همه ساله باید از نیمه اول خرداد نسبت به پایش این آفت و بازدید از باغ ها اقدام کنند.

عمرانی ادامه داد: آنان درصورت مشاهده اولین نشانه این آفت روی خوشه خرما ضمن مشورت با کارشناسان شبکه مراقبت و پیش آگاهی نخیلات و یا کلینیک های گیاه پزشکی، در صورت رسیدن جمعیت به نرم مبارزه با یکی از سموم کنه کش مجاز برای این آفت را از بین ببرند. 

در استان بوشهر شش میلیون اصله نخل با تولید سالانه 170 تن خرما وجود دارد. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر