جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی فکرشهر:
فکرشهر: وی اضافه کرد: همه ی این امکانات را هم که در نظر نگیریم پزشک در برازجان کمکی که دریافت نمی کند باید عوارض نیز بپردازد آن هم مبلغی بالا...
کد خبر: ۲۹۷۴
سه‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۳

فکرشهر - محمد محمدزاده فرد: نشست شورای اسلامی شهر برازجان با اعضای هیات مدیره نظام پزشکی دشتستان برگزار گردید.

به گزارش فکرشهر، نشست شورای اسلامی شهر برازجان با اعضای هیات مدیره نظام پزشکی شهرستان دشتستان پیرامون عوارض جامعه پزشکی به شهرداری و مشکلات این قشر برگزار شد.

در این جلسه دکتر عباسی و دکتر نعمتی (پزشک عمومی) و دکتر بردستانی (متخصص داخلی) به نمایندگی از قشر پزشکان حضور داشتند.

دکتر عباسی، رییس نظام پزشکی شهرستان دشتستان در این نشست گفت: سیاست شورا و شهرداری باید به گونه ای باشد که پزشکان جذب شده و در برازجان ماندگار شوند.

وی افزود: با توجه به این که برازجان جاذبه ای نداشته و پزشک می بیند که در بوشهر امکانات بیشتری دارد و برای رفت و برگشت به تهران نیز نیاز نیست مسافتی تا فرودگاه طی کند باید شرایطی خوب برای آن ها فراهم گردد تا در برازجان ماندگار شوند.

دکتر عباسی اضافه کرد: همه ی این امکانات را هم که در نظر نگیریم پزشک در برازجان کمکی که دریافت نمی کند باید عوارض نیز بپردازد آن هم مبلغی بالا.

دکتر نعمتی، عضو سابق نظام پزشکی نیز گفت: حدود 8 سال پیش در نظر گرفته شد مبلغی از صنف پزشکان به عنوان عوارض توسط شهرداری دریافت شود.

وی ادامه داد: مبلغ مورد توافق قرار گرفته شده حدود 5 سال پیش 10 برابر شد در صورتی که ویزیت پزشکان سالیانه بین 20 تا 30 درصد افزایش پیدا می کند.

عضو سابق نظام پزشکی افزود: در شهرهای زیادی مثل بوشهر، تهران، شیراز و ... اصلا هیچ گونه عوارضی از پزشکان دریافت نمی شود.

دکتر نعمتی اضافه کرد: هر چند ما معتقدیم که این پول خرج شهر خودمان می شود و کمک به شهر است اما باید مبلغی گرفته شود که قانونمند بوده و با دل خوش پرداخت گردد.

دکتر بردستانی، عضو هیات مدیره نظام پزشکی نیز گفت: پیرامون مسئله عوارض ما با شورا و شهردار سابق چندین بار تماس گرفته و خواهان برگزاری جلسه ای شدیم که این امر محقق نگردید.

به گزارش خبرنگار فکرشهر، وی اضافه کرد: برخلاف تصور مردم بسیاری از پزشکان، خصوصا افرادی که تخصص ندارند آنچنان درآمدی ندارند که بخواهند مبلغ هنگفتی نیز به عنوان عوارض بپردازند.

دکتر بردستانی ادامه داد: طبق قانون مالیات کشور، از قشر پزشکان نباید عوارض و مالیات گرفته شود اما ما برای کمک به پیشرفت و رفاه شهر حاضریم عوارض دهیم اما با مبلغی قانونی.

وی در پایان گفت: بسیاری از پزشکان برازجان بیماران را رایگان یا با مبلغ پایین ویزیت می کنند که اگر همین را نیز حساب کنیم قشر پزشکان ماهیانه چند میلیون تومان به شهر کمک می کنند.

اسماعیل ناخایی، رییس شورای شهر برازجان نیز در این نشست ضمن خوشامدگویی به میهمانان گفت: شورای چهارم تمام تلاش خود را برای کمک به پیشرفت شهر و همکاری با نهادهایی که در برازجان فعالیت می کنند، انجام خواهد داد و قشر پزشکان نیز از این امر مستثنی نیست.

[[{"fid":"2188","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","link_text":null,"attributes":{"height":503,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر