شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۰۴۵۶
چهارشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۴:۵۷

فکرشهر: مدیرکل بیناد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: پرداخت تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی نقشی بسیار مهم در مهاجرت معکوس از شهرها به روستاهای این استان داشته است.

 به گزارش فکرشهر و به نقل از ایرنا، حمیدرضا حیدری بریدی روز چهارشنبه درجلسه با کارکنان بنیاد مسکن شهرستان دشتی افزود: در این ارتباط نوسازی و مقاوم سازی خانه ها فقط در پنج روستای شهرستان دشتی مهاجرت معکوس 60 خانوار از شهرهای استان به این روستاها را در پی داشته است.

وی اضافه کرد: براساس مصوبه دولت سالانه باید 200 هزار مسکن روستایی نوسازی و مقاوم سازی شود که سهم استان بوشهر 2 هزار و 500 واحد در هر سال است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر یادآورشد: در سال گذشته از این شمار واحد مسکونی سهم استان بوشهر یکهزار و 876 واحد بطور 100 درصد تکمیل شده و پایان کار دریافت کرده اند.

حیدری بریدی ادامه داد: امسال نیز سهم استان بوشهر از مقاوم سازی 2 هزار و 500 واحد مسکونی روستایی است که پرداخت تسهیلات 180 و200 میلیون ریالی آغاز شده و متقاضیان به بانکهای عامل معرفی و در حال دریافت وام هستند.

وی یادآور شد: امسال میزان تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی از 150 به 180 و 200 میلیون ریال افزایش یافته است.

حیدری بریدی تاکید کرد: واحدهای مسکونی روستایی با همکاری مردم و تحت نظارت فنی و مهندسی بنیاد مسکن ساخته و پایان کار دریافت می کنند.

حیدری به وضعیت اجرای طرح های روستایی نیز اشاره کرد و افزود: در زمان حاضر تمام روستاهای بیش از 20 خانوار روستایی استان بوشهر دارای طرح هادی مصوب هستند.

حیدری اضافه کرد: اجرای طرح هادی نقشی مهم در پیشرفت و توسعه اقتصادی و اجتماعی روستاها دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر