شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۰۹۲۶
سه‌شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۲:۲۹

فکرشهر: دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر گفت: به رغم اینکه سالانه شاهد کشفیات عمده‌ای در حوزه مواد مخدر در استان بوشهر هستیم اما استان بوشهر بارانداز مواد مخدر نیست.

به گزارش فکرشهر از فارس، ارسطو ترکمان‌منش بعد از ظهر امروز در مراسم آغاز به کار پروژه ملی پیمان در بوشهر اظهار داشت: در پروژه ملی پیمان که همان پیشگیری موثر از اعتیاد برای نشاط اجتماعی است بدنبال کاهش اعتیاد نوجوانان و جوانان هستیم که در این راستا، برنامه‌های مناسب خودمراقبتی در سطح استان بوشهر اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: با آگاه‌سازی عمومی جامعه، حل معضل پیچیده اعتیاد دشوار نیست و با تقویت رفتارهای جوانان برای عدم حساس شدن بر موضوع مواد مخدر می‌توان در قالب طرح پیمان، گام‌های اساسی برای کاهش پدیده اعتیاد برداشت.

دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر عنوان کرد: به رغم این که سالانه شاهد کشفیات عمده‌ای در حوزه مواد مخدر در استان بوشهر هستیم اما استان بوشهر بارانداز مواد مخدر نیست و فقط در مسیر ترانزیت آن قرار دارد.

وی با اشاره به غفلت‌های انجام شده برای مبارزه اصولی با مواد مخدر عنوان کرد: با استفاده از کارشناسان زبده و تحصیل کرده، بدنبال آموزش‌های همگانی پیشگیری از اعتیاد در سنین کودکی و نوجوانی هستیم که بر این مبنا گروه‌های هدف با ظرافت خاصی با آسیب‌های اجتماعی ناشی از مصرف مواد مخدر آشنا می‌شوند.

ترکمان منش یادآور شد: بررسی آمار کشفیات مواد مخدر در استان بوشهر نشان می‌دهد که به طور متوسط در طی سال، 600 تن مواد مخدر در کشور کشف می‌شود.

وی ادامه داد: در طی 10 ماه امسال نیروهای پلیس و سربازان گمنام امام زمان(عج) موفق شدند 6 هزار و 500 کیلوگرم انواع مواد مخدر را در استان بوشهر کشف کنند که دارای رشد 180 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال قبل است.

ترکمان منش بیان کرد: این در حالی است در طی 9 ماه امسال با کشف 6 هزار و 300 کیلو انواع مواد مخدر، دارای رشد 172 درصدی کشفیات نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بودیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر