يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
با حضور شهرداد روحانی صورت می گیرد؛
فکرشهر: کرانه‌های آبی خلیج فارس در بوشهر میزبان یکی از بزرگان موسیقی جهان خواهد بود که با جادوی دستان هنرمندش ارکستر سمفونیک تهران را در اجرای «سمفونی خلیج فارس» رهبری می‌کند...
کد خبر: ۳۰۹۴۹
دوشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۳

فکرشهر: کرانه‌های آبی خلیج فارس در بوشهر میزبان یکی از بزرگان موسیقی جهان خواهد بود که با جادوی دستان هنرمندش ارکستر سمفونیک تهران را در اجرای «سمفونی خلیج فارس» رهبری می‌کند.

به گزارش فکرشهر، استاد شهرداد روحانی یکی از موفقترین رهبران و تنظیم‌کنندگان آهنگ در دنیای موسیقی معاصر است. سبک او که می‌توان آن را «عصر جدید» خواند بسیار اصیل و حتی بی همتا است. او استادی بزرگ و ماهر در جنبه‌های گوناگون موسیقی و قادر به آهنگسازی در سبکهای مختلف است. او ثابت کرده است که در عین حفظ میراث فرهنگی، می تواند آفرینش هنری هم انجام دهد. در همین راستا نیز «سمفونی خلیج فارس» را در تکریم ارزش و عظمت خلیج فارس ساخته است.

حالا قرار است ارکستر سمفونی تهران برای اولین بار، توری دو مرحله‌ای را در فاصله زمانی بهمن‌ماه 95 تا خردادماه 96 در سطح کشور با تازه‌ترین اثر استاد شهرداد روحانی در قالب «سمفونی خلیج فارس» در راستای حمایت ملی از نام پرآوازه خلیج فارس، اجرا کند.

شروع این پروژه ملی از استان بوشهر ،شهر عسلویه، و در بهمن‌ماه خواهد بود و پس از آن در شهرهای جنوبی دیگر،آبادان، اهواز، بندر عباس، کیش و... و نیز کلانشهرهای کشورشیراز، اصفهان، تبریز، رشت، کرمان، اراک، خرم آباد، همدان و... برگزار خواهد شد؛ توری که گروهی 100نفره از هنرمندان بنام موسیقی ایران را در قالب ارکستر سمفونیک تهران به رهبری استاد شهرداد روحانی در خود جای داده است. 

این ارکستر 100 نفره، مرحله دوم اجراهای پرشکوه و روباز خود را در مکانهای نمادین کلانشرها از جمله: «میدان نقش جهان» در اصفهان، «باغ عفیف آباد» در شیراز‌، «هتل ارم» در کیش، «الگلی» در تبریز و... انجام خواهد داد.

یادآور می‌شود، ارکستر سمفونیک تهران با 80 سال قدمت، بزرگترین و قدیمی‌ترین ارکستر سمفونیک ایران است. این ارکستر در سال ۱۳۱۲ به وسیله غلامحسین مین‌باشیان و با نام «ارکستر بلدیه» آغاز به فعالیت نمود و تا این سال رهبران متعددی را در دوران مختلف تجربه کرده و در سال 1395 رهبری این ارکستر به پر افتخارترین ایرانی در موسیقی کلاسیک جهان، استاد شهرداد روحانی سپرده شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر