يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۰۹۶۴
چهارشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۵:۵۳

فکرشهر: مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری دشتستان گفت: با تلاش‌های واحد حقوقی و یگان حفاظت وهمچنین دستگاه قضایی شهرستان، بیش از ۵۳۲ هکتار از اراضی ملی و دولتی این شهرستان ازسودجویان پس گرفته شد.

به گزارش فکرشهر و به نقل از مهر، ابوالقاسم محمدی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این اقدام قاطع پس از پیگیری‌های قضائی و طی مراحل قانونی انجام گرفته شده است و اکنون خلع ید و رفع تصرف از این اراضی به پایان رسیده است.

وی ارزش اراضی رفع تصرف شده مورد نظر را نیز ۲۰ میلیارد ریال برآورد کرد و اظهار داشت: اجازه نخواهیم داد افراد سودجو به بهانه‌های مختلف به اراضی دولتی این شهرستان تعرض کنند.

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دشتستان تصریح کرد: بیشتر اراضی مورد تصرف قرار گرفته کاربری کشاورزی دارند که بدون مجوز وبه صورت غیر قانونی در ید افراد سودجو قرار داشت.

وی افزود: بیشترین تعرض به اراضی ملی در منطقه شبانکاره این شهرستان بوده است که برخی از پرونده‌ها نیز از چند سال پیش تاکنون در جریان رسیدگی قرار داشته‌اند و اکنون خوشبختانه برای تمامی آنها رای قطعی صادر شده است.

محمدی حفظ و حراست از اراضی ملی و صیانت از آنها را یک وظیفه همگانی دانست و اضافه کرد: اگر چه رفع تجاوز از اراضی ملی طبق قانون برعهده منابع طبیعی است اما نیازمند همکاری همه دستگاه‌های شهرستان هستیم.

وی با تاکید بر ضرورت همکاری مردم با اداره منابع طبیعی بیان داشت: با توجه به وسعت بالای شهرستان دشتستان و محدودیت‌های اداره منابع طبیعی از شهروندان دشتستانی انتظار داریم در صورت مشاهده هرگونه تعرض به اراضی دولتی و بیت‌المال موارد را به اداره منابع طبیعی شهرستان اطلاع دهند تا با خاطی یا خاطیان برخورد مقتضی صورت پذیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر