جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۱۰۵۵
يکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۵:۲۴

فکرشهر: مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: پنج هزار و 250 دانش آموز تبعه افغان در سه دوره تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم در این استان درس می‌خوانند.

به گزارش فکرشهر از خبرگزاری صداوسیما بوشهر، ناصر کرمی در همایش تجلیل از برگزیدگان «مسابقه افغانستان شناسی» افزود: از این تعداد حدود سه هزار نفر درمقطع تحصیلی ابتدایی و بقیه در دوره‌های متوسطه اول و دوم مشغول به تحصیل هستند.
وی بیان کرد: امیدواریم دانش آموزان افغانستانی از فرصت پیش آمده برای تحصیل به نحو مطلوبی استفاده و در نهایت بتوانند به کشور خود خدمت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر همچنین با اشاره به ارسال هزار و 970 اثر برای شرکت در مسابقه افغانستان شناسی گفت: از این تعداد 170 اثر برگزیده شهرستان و منطقه و 10 اثر برگزیده استانی شدند.

نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امورپناهندگان در ایران هم که مهمان ویژه این مراسم بود، از تلاش جمهوری اسلامی ایران در زمینه فراهم کردن زمینه تحصیل برای اتباع افغان تقدیر کرد و گفت: ایرانی ها برای اتباع خارجی و به ویژه اتباع افغان میزبانانی شایسته هستند و حمایت های دولت جمهوری اسلامی در امور تحصیل دانش آموزان افاغنه قابل تقدیر است.

سیوانکا داناپالا افزود: امروز نباید شاهد کشیدن دیوار بین ملت ها باشیم بلکه باید بین آنها پلی برای ایجاد ارتباط و تعامل دو سویه ایجاد شود.

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری بوشهر هم گفت: هم اکنون 11 هزار تبعه مجاز در استان بوشهر اقامت دارند که از این شمار 95 درصد آنها تبعه افغان و بقیه از سایر کشورها به ویژه عراق هستند.

عبدالرضا بشیری افزود: هم اکنون اعتبار خدمات ارائه شده به اتباع خارجی در ایران 250 میلیون دلار و نزدیک به 10 برابر اعتباری است که از سوی سازمان های جهانی برای کمک به اقامت اتباع خارجی به ایران داده می شود.

در پایان این همایش با اهدا جوایز از نفرات برتر مسابقه افغانستان شناسی که ویژه دانش آموزان این کشور در بوشهر برگزار شده بود تجلیل شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر