دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان بوشهر گفت: در حالی که در گذشته در محور بوشهر - برازجان بیشترین میزان تلفات را داشتیم، با نصب سیستم کنترل هوشمند سرعت، واژگونی منجر به فوت در این محور به صفر رسید.
کد خبر: ۳۱۱
دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۷

فکرشهر: مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان بوشهر گفت: در حالی که در گذشته در محور بوشهر - برازجان بیشترین میزان تلفات را داشتیم، با نصب سیستم کنترل هوشمند سرعت، واژگونی منجر به فوت در این محور به صفر رسید.

به گزارش فکرشهر، حمیدرضا علم در نشست شورای کمیته مدیریت ایمنی و حمل و نقل استان بوشهر اظهار داشت: با توجه به اینکه ایام نوروز را در پیش داریم، شاهد افزایش ترافیک در محورهای مختلف راه‌های استان بوشهر خواهیم بود و باید اقداماتی صورت بگیرد که ترددها با سهولت بهتری انجام شود.

وی ارتقای ایمنی برای سفرهای نوروزی را به عنوان یک اولویت عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: در حوزه حمل و نقل و جابجایی مسافر، بیشترین جابجایی‌ها در استان بوشهر به صورت جاده‌ای و زمینی انجام می‌شود که حدود 90 درصد را شامل می‌شود.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان بوشهر با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه بهبود وضعیت ناوگان عمومی استان بوشهر، تصریح کرد: کشت نامحسوس را همچون سال‌های قبل در استان بوشهر خواهیم داشت که این کار با همراهی پلیس راهور انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه پیش فروش بلیط‌های نوروزی از امروز آغاز شده است، افزود: فروش بلیط‌ها از امروز به صورت اینترنتی آغاز شد و از 18 اسفندماه نیز به صورت حضوری انجام خواهد شد.

ناوگان دولتی در ایام نوروز نمی‌تواند سرویس‌دهی کند

علم با بیان اینکه مشکلی برای تامین ناوگان مسافربری نداریم و از جوانترین ناوگان‌های حمل و نقل کشور را داریم، اضافه کرد: ناوگان دولتی در ایام نوروزی نمی‌تواند به صورت دربستی به کارکنان و یا خانواده‌های انها سرویس‌دهی کند و باید از سرویس‌های عمومی استفاده شود.

وی با اشاره به عملکرد مطلوب دوربین‌های کنترل هوشمند سرعت در جاده بوشهر - برازجان، ادامه داد: این سامانه به مدت یک ماه به صورت آزمایشی کار کرد که اطلاعات مربوط به خودروها را به سرور پلیس راه منتقل می‌کرد و از انجا هم اطلاعات به سرور مرکز کشور برای اعمال قانون ارسال می شود.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان بوشهر گفت: این سامانه‌ها در کاهش تصادفات تاثیر بسیار زیادی داشته است و شاهد کاهش سرعت خودروها هستیم و از زمان نصب این سیستم‌ها واژگونی منجر به فوت در این محور نداشته‌ایم در حالی که محور بوشهر - برازجان بیشترین میزان تلفات را در قبل داشته است.

وی خاطرنشان ساخت: اگر همکاری و مساعدت لازم صورت بگیرد از این دوربین‌ها در دیگر محورهای استان از جمله در محور دالکی - برازجان نیز نصب خواهیم کرد.

 

منبع: مهر

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر