دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۱۱۲۵
سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۷

فکرشهر: در ادامه برنامه های نکوداشت عباس کیارستمی، شب عباس کیارستمی در گناوه برگزار شد.
به گزارش فکرشهر از مهر، در ادامه برنامه های نکوداشت عباس کیارستمی، شب عباس کیارستمی در سالن اجتماعات مرکز فنی و حرفه‌ای گناوه با محوریت سبک فیلمسازی این فیلم‌ساز برجسته ایران و جهان برگزار شد.

مسئول روابط عمومی شهرداری بندرگناوه با اشاره به این رویداد هنری اظهار داشت: در ادامه برنامه‌های نکوداشت عباس کیارستمی در گناوه پس از برنامه کاشت نهال زیتون برنامه شب عباس کیارستمی و پخش چند فیلم از ایشان را داشتیم.

روح الله ملکزاده گفت: برنامه نخست به این دلیل اجرا شد که در سینمای عباس کیارستمی درخت نماد آنهاست و به نوعی نماد زندگی در فیلم های وی و عنصری مهم از سینمای اوست و به همین علت درخت زیتون به یاد و خاطره وی کاشته شد.

ملکزاده بیان داشت: در بخش دوم این برنامه‌ها که شب عباس کیارستمی برگزار شد، برنامه‌هایی همچون عرفان مصرفی با طعم گیلاس با اجرای منصور حاتمی، سینمای کیارستمی از منظر فرمالیستی با اجرای رضا الهی و معرفی سینمای کیارستمی با اجرای حسن ملکزاده اجرایی شد.

وی اضافه کرد: در بخش سوم برنامه شب عباس کیارستمی در گناوه حسن ملکزاده فیلمساز برجسته استان بوشهر و خالق آثار ماندگاری چون گناوه، بندری از هزاره ها، به روایت ایرجو و ... به ارائه توضیحاتی در زمینه قسمت هایی از فیلم های برجسته عباس کیارستمی پرداخت.

ملکزاده تاکید کرد: این کارگردان نام آشنا و صاحب سبک هم استانی در مورد ویژگی های سینمای عباس کیارستمی، شیوه کار با دوربین، کار با بازیگران حرفه ای و نابازیگران به ویژه کودکان سخن گفت.

ملکزاده با اشاره به بخش های دیگری از سخنان کارگردان مستند به روایت ایرجو تصریح کرد: عباس کیارستمی توانست با روایت شخصیت های واقعی و مستندگونه بلندترین مفاهیم انسانی را بیان کند و مرگ و زندگی در فیلم های وی به روایت بسیار ساده و جهان شمول به نمایش درآمده است.

مسئول روابط عمومی شهرداری بندرگناوه گفت: یکی از ویژگی‌های این فیلم‌ساز برجسته ایران و جهان استفاده از کودکان در فیلم‌های خود به بهترین نحو است و همیشه سعی می‌کرد تا از شخصیت‌های قابل باور و سکانس‌های خارجی استفاده کند.

گفتنی است که برنامه‌های نکوداشت عباس کیارستمی در گناوه به همت موسسه فیلم آرت جنوب، انجمن هوای تازه، مرکز فنی و حرفه‌ای گناوه و شهرداری بندرگناوه برگزار شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر