چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرعامل تامین اجتماعی کشور که در سومین روز از دهه ی فجر سال 95 به استان بوشهر سفر کرد، روز پرکاری را سپری نمود و در کنار چندین کلنگ زنی و افتتاح، تفاهم نامه هایی را امضا نمود...
کد خبر: ۳۱۱۹۵
پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۳

فکرشهر: مدیرعامل تامین اجتماعی کشور که در سومین روز از دهه ی فجر سال 95 به استان بوشهر سفر کرد، روز پرکاری را سپری نمود و در کنار چندین کلنگ زنی و افتتاح، تفاهم نامه هایی را امضا نمود.

کلنگ کلینیک برازجان به زمین زده شد

به گزارش فکرشهر، دکتر سید تقی نوربخش، در نخستین ساعات سفر خود به استان بوشهر، با اصرار نماینده ی مردم دشتستان در مجلس، به برازجان آمد تا کلنگ کلینیک تخصصى تامين اجتماعى این شهر را به زمین بزند. اين كلينيك قرار است در زمينى به مساحت ٢٥٠٠ متر ساخته شود و در همه تخصص هاى پزشكى به مردم خدمات رسانى خواهد كرد.

در پروژه ساخت كلينيك تخصصى برازجان، آزمايشگاه، راديولوژى، داروخانه و اورژانس نيز پيش بينى شده است.

كلينيك تخصصى برازجان از ٢٢ سال پيش تا كنون در مكانى استيجارى در حال فعاليت است كه به همين دليل، فاقد استانداردهاى لازم بوده و با تكميل ساخت اين پروژه، خدمات درمانى آن مطابق با استانداردها به مردم ارايه خواهد شد.
به گفته مديركل تامين اجتماعى استان بوشهر، اين پروژه در برنامه هاى آتى سازمان بود كه با درخواست نماينده مردم شريف دشتستان و موافقت مديرعامل سازمان، امروز كلنگ زنى شد.

تکمیل بیمارستان سلمان فارسی

نوربخش پس از برازجان، به بوشهر رفت تا با حضور استاندار بوشهر،  ام آر آى  بيمارستان سلمان فارسى را که با اعتبار ٩ ميليارد تومان هزينه راه اندازى شده، افتتاح کند.

وی همچنین، بخش دياليز بيمارستان سلمان فارسى بوشهر كه براى تجهيز به ٢ ميليارد تومان اعتبار نياز دارد را نیز كلنگ زنى کرد.

بخش داخلى زنان بيمارستان سلمان فارسى بوشهر با ٢٥ تخت و ١.٥ ميليارد تومان اعتبار، از دیگر پروژه هایی بود که با حضور مديرعامل سازمان تامين اجتماعى و استاندار بوشهر و به ياد شهداى آتش نشان حادثه پلاسكو، توسط يك آتش نشان افتتاح شد.

همچنین در این آیین، بخش ان آى سى يو (تخت مراقبت هاى ويژه كودكان) بيمارستان سلمان فارسى نیز با ٦ تخت و ٦٠٠ ميليون تومان اعتبار توسط مديرعامل سازمان تامين اجتماعى و استاندار بوشهر افتتاح شد.

تقدیر سالاری از نوربخش

استاندار بوشهر در مراسم بهره بردارى از ام آر آى و بخش هاى توسعه بيمارستان سلمان فارسى گفت: 5 بار حضور مديرعامل سازمان تامين اجتماعى در استان بوشهر طى مدت مديريتشان نشان دهنده توجه ويژه وى به استان بوشهر است.

مصطفی سالاری با اشاره به این که  در سه سال گذشته و در دولت تدبير و اميد، تحول عظيمى در بخش درمان استان صورت گرفته، افزود: كار بى نظيرى در بيمارستان سلمان فارسى بوشهر صورت گرفته است و بخشى از فضاى آن كه استفاده نشده بود، با درايت دكتر نوربخش و تغييرات صورت گرفته، امروز به يك بيمارستان واقعى تبديل شده است.

وی، با بیان این که بيمارستان تامين اجتماعى عسلويه با حضور و حمايت دكتر نوربخش در اين دولت افتتاح شد و به اين ترتيب همه شهرستان هاى استان صاحب بيمارستان شدند، اظهارداشت: با تصميمات مهم اتخاذ شده از سوى مديرعامل سازمان تامين اجتماعى براى بيمارستان مهر برازجان و ساير بيمارستان هاى استان، شاهد تحول عظيمى در بخش درمان استان خواهيم بود.

افتتاح شعبه اقمارى تامين اجتماعى در نخل تقى 

توسط مديرعامل سازمان تامين اجتماعى كشور و با حضور معاون امور عمرانى استاندار و نماينده مردم جنوب استان در مجلس، شعبه اقمارى تامين اجتماعى در نخل تقى افتتاح شد.

نوربخش در آیین افتتاح این شعبه اقماری، گفت: بندر نخل تقى چسبيده به شهر عسلويه است اما با توجه به حجم كارى بسيار بالاى شعبه عسلويه، احداث شعبه اقمارى نخل تقى با مجوز سازمان تامين اجتماعى در دستور كار قرار گرفت كه با توجه به گستردگى حجم شركت هاى صنعتى حاضر در عسلويه، نخل تقى پتانسيل داشتن يك شعبه مجزا را دارد.

کلنگ زنی یک ورزشگاه در دیر

پروژه ساخت مجموعه ورزشى كارگران شهرستان دير توسط مديرعامل سازمان تامين اجتماعى و به نيابت از وزير رفاه كلنگ زنى شد.

نماينده مردم دير، كنگان، جم و عسلويه، در اين آئين گفت: دغدغه اصلى مردم شهرستان دير كه بزرگ ترين بندر صياددى كشور محسوب مى شود،  افتتاح بيمارستان تامين اجتماعى دير است كه اميدواريم زودتر به بهره بردارى برسد.

سكينه الماسى با تقدير از همراهى و تعامل ويژه مجموعه وزارت رفاه و سازمان تامين اجتماعى اطهار داشت: با اذعان به وجود تنگناهاى اقتصادى امروز كشور، از مديرعامل سازمان تامين اجتماعى سه خواسته داريم: ١. در شوراى ساخت و ساز، اولين مجوز ساخت را به درمانگاه تامين اجتماعى دير اختصاص دهيد. ٢. تا زمان ساخت درمانگاه دير، مكان استيجارى بزرگ ترى براى اين مركز در نظر بگيريد و ٣. قول دو شيفته بودن درمانگاه دير را از هم اكنون به قشر شريف ساكن در اين شهرستان بدهيد.

مديرعامل سازمان تامين اجتماعى نیز در آئين كلنگ زنى مجموعه ورزشى كارگران دير گفت: در سفر قبلى به استان بوشهر، از درمانگاه دير بازديد كردم و فضاى فيزيكى آن را متناسب با شان مردم بزرگوار اين خطه ندانستم و در همان روز، قول تغيير آن مكان را اعلام كردم ولی اجراى هر طرحى زمان بر است و در حال حاضر كارهاى فنى و ادارى و طراحى پروژه ساخت ساختمان درمانگاه دير در حال انجام است.

وی اضافه کرد: اميدوارم طى آينده نزديك ششمين سفر من به استان بوشهر براى كلنگ زنى پروژه درمانگاه دير صورت گيرد و آزمون استخدام نيروهاى مورد نياز اين درمانگاه طى روزهاى آينده برگزار خواهد شد.

نوربخش به مردم دیر قول داد كه درمانگاه جديد این شهر، دوشيفته باشد و در صورت امكان، مديريت درمان تامين اجتماعى تا زمان احداث درمانگاه جديد دير، مكان استيجارى بهترى نسبت به فضاى فعلى در نظر بگیرد.

طبق گفته های مسوولین، حداكثر مدت ساخت درمانگاه دير ١٨ ماه خواهد بود.

یک تفاهم نامه ی درمانی برای عسلویه

در سفر مدیرعامل تامین اجتماعی کشور به استان بوشهر، تفاهم نامه خريد، استقرار و بهره بردارى يك دستگاه سى تى اسكن براى بيمارستان عسلويه فى مابين سازمان تامين اجتماعى و پتروشيمى جم امضا شد.

طى اين تفاهم نامه مقرر گرديد شركت پتروشيمى جم حداكثر ظرف مدت شش ماه، نسبت به خريد، استقرار و راه اندازى يك دستگاه سى تى اسكن با مشخصات فنى اعلامى از سوى معاونت درمان سازمان تامين اجتماعى اقدام نموده و اعتبارات لازم براى احداث ساختمان و زيرساخت هاى مورد نياز بر اساس طراحى دفتر فنى مهندسى سازمان، تامين و پرداخت نمايد و متقابلا سازمان تامين اجتماعى نسبت به تامين نيروى انسانى مورد نياز و بهره بردارى از دستگاه اقدام كند.

سكينه الماسى در این آیین، خواسته اصلى مردم عسلويه را توسعه بيمارستان عسلويه، خريد دستگاه لاپاراسكوپى، افتتاح زايشگاه و تامين نيروى انسانى مورد نياز براى آن عنوان کرد.

سیدتقی نوربخش نیز در رابطه با بيمارستان تامين اجتماعى عسلويه گفت: ساخت اين پروژه از ٨ سال آغاز شده بود و با پيشرفت فيزيكى كمى متوقف گرديده بود اما در دولت تدبير و اميد طى يكسال و نيم آن را تكميل و افتتاح كرديم كه تنها مركز درمانى بسترى در اين شهرستان است.

وی افزود: طراحى اوليه اين طرح طبق تصميم ١٠ سال پيش،  احداث دى كلينيك در عسلويه بود اما با تغييراتى كه به سختى در اين طرح انجام داديم آن را به مركز درمانى مفيد امروزى تبديل كرد كه به ارتوپدى، جراح، متخصص زنان و زايمان مجهز است و حتى عمل لاپاراسكوپى هم در آن انجام مى شود كه اين امكان حتى در برخى مراكز استانى هم وجود ندارد.

طى تفاهم نامه امروز، مركز سى تى اسكن بيمارستان در كمتر از ٦ ماه ساخته خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر