يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۱۲۰۲
شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸

فکرشهر: امام جمعه دلوار: مردم از سیاست‌های تبعیض‌آمیز دولت گله‌مند هستند و دولت در حالی با ورود کالاهای ته‌لنجی به کشور مخالفت می‌کند که همین کالاها در حجم بسیار زیاد بصورت انحصاری از جای دیگر وارد کشور می‌شود.

به گزارش فکرشهر از فارس، حجت‌الاسلام علی زاهددوست در آیین خطبه های نماز جمعه شهر دلوار اظهار داشت: امروز پنجم جمادی الاول روز ولادت باسعادت حضرت زینب کبری(س) الگوی صبر، استقامت، بصیرت و ولایتمداری است.

وی اضافه کرد: نام‌گذاری روز ولادت حضرت زینب(س) به عنوان روز پرستار، ادای احترام به پرستارانی است که زحمات شبانه روزی آنان مرهمی برای بیماران و زمینه‌ساز بازگرداندن نعمت گرانقدر سلامتی است.

امام جمعه دلوار با اشاره به دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران عنوان کرد: این انقلاب نتیجه اتحاد و همدلی ملت بزرگ ایران و نعمت گرانقدر ولایت فقیه و امام امت بود که با رشادت‌های مردم و خون شهدا به ثمر نشست و حفاظت و نگهداری از آن بر همه ما واجب است.

وی ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی، مردم از زیر یوغ طاغوت و استبداد نجات یافتند و رونق و توسعه در شهرها و روستاها بوجود آمد که شاهد و گواه خدمات انقلاب اسلامی خود مردم هستند.

زاهددوست با مقایسه اجمالی وضعیت قبل انقلاب و شرایط امروز اظهار داشت: انقلاب اسلامی مردمی و متعلق به فرد به فرد مردم کشور  است لذا انتظار می‌رود خود مردم هم در برنامه‌های گرامی‌داشت سال‌روز پیروزی انقلاب اسلامی حضور جدی داشته باشند و جشن‌ها و برنامه‌های دهه فجر با رویکرد مردمی برگزار شود.

وی یادآور شد: گرامی‌داشت ایام‌الله دهه فجر به معنای ارج نهادن به ارزشهای انقلابی و نظام اسلامی و لبیک مجدد به تفکر امام راحل و شهدا و آرمان‌های انقلاب است.

امام جمعه دلوار ادامه داد: در راه تحقق انقلاب اسلامی جان‌فشانی‌های بسیاری صورت گرفته و خون‌های عزیزانی به پای آن تقدیم شده است، بنابراین حفظ و پاسداری از انقلاب و ارزشهای آن و انتقال به نسل‌های آینده وظیفه امروز همه ماست.

وی بیان کرد: به امید آن که به زودی شاهد تحقق آرزوی امام راحل که صدور  انقلاب اسلامی به سراسر جهان بود و نجات همه ملت‌های آزادی‌خواه از زیر بار ظلم و بی عدالتی باشیم.

زاهددوست با دعوت مردم به راهپیمایی روز 22 بهمن گفت: همه با هم باید به شکرانه نعمت ارزشمند انقلاب با حضوری گسترده در راهپیمایی 22 بهمن حضور خود را به رخ جهانیان بکشیم و بعد از 38 سال به دنیا اعلام کنیم که ما همواره پشتیبان انقلاب اسلامی هستیم و خواهیم ماند.

وی با اعلام این که حضور در راه‌پیمایی 22 بهمن در واقع اعلام وفاداری به امام و شهدا است اظهار داشت: دوست و دشمن منتظر حضور ما هستند و اگر حضور در راهپیمایی با شکوه باشد دشمن را به یاس و ناامیدی خواهد کشاند و باعث عزت آفرینی خواهد بود و اگر حضوری کم‌رنگ داشته باشیم این باعث خوشحالی و امید برای دشمن خواهد بود.

امام جمعه دلوار با اشاره به وضعیت معیشتی مردم و عدم تخلیه لنج‌ها در اسکله دلوار و بوالخیر گفت: چندین روز از انتظار لنج‌داران برای تخلیه کالا می‌گذرد و این وضعیت بر بازار و قیمت کالاهای اساسی مردم تأثیر جدی گذاشته و بسیاری از اجناس با قیمت‌ حدود دو برابر از قبل به فروش می‌رسد.

وی ادامه داد: حدود 150 لنج زیر بار در اسکله منتظر تخلیه هستند و روزانه هم به آمار آنها اضافه می‌شود اگر خدایی ناکرده حادثه ای شبیه ساختمان پلاسکو اتفاق بیفتد چه کسی پاسخگوی مردم می‌شود؟

امام جمعه دلوار عنوان کرد: مرزنشینان سالیان است که حضورشان در دریا به مرزهای امنیت می‌بخشد و به برکت همین حضور و اشتغال ملوانان تاکنون شاهد کوچک‌ترین مسئله امنیتی نبوده‌ایم و آنهایی که این تصمیم ها را می گیرند باید همه جانبه به مسائل نگاه کنند.

وی افزود: هیچ‌کس با قاچاق و قاچاقچی موافق نیست اما حرف همه ما و مردم و ملوانان زحمتکش این است که اگر دولت سیاست محدودیت در کالای همراه ملوان را دارد اول باید فکری برای شغل و درآمد جایگزین برای ملوانان و مرزنشینان بکند و سپس سیاست‌های محدودیتی خود را اعمال کند.

زاهددوست افزود: مردم از سیاست‌های تبعیض‌آمیز دولت گله‌مند هستند و دولت در حالی با ورود کالاهای ته‌لنجی به کشور مخالفت می‌کند که همین کالاها در حجم بسیار زیاد بصورت انحصاری از جای دیگر وارد کشور می‌شود.

وی ادامه داد: اگر دولت نگران تولید ملی است، پس چرا جلوی ورود آن کالاها را نمی گیرد؟ چرا فقط به ملوانان زحمتکش فشار می‌آورد؟

امام جمعه دلوار اظهار داشت: نگرانی دیگر ما این است که سیاست‌های غلط و بی اساس دولت را برخی افراد نابخرد به پای شعار اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری به مردم القاء می‌کنند در حالی همه می دانند رهبر عزیز انقلاب همیشه و به همه دولت‌ها برای رفع مشکلات معیشتی مردم توصیه‌های موکد کرده‌اند و منظور حضرت آقا از مبارزه با قاچاق هم‌چنان‌که در فرمایشات ایشان تصریح هم شده قاچاق چند صد کانتینری بزرگ نامحدودی است که اقتصاد کشور را ویران می‌کند.

وی خطاب به استاندار بوشهر گفت: آقای استاندار به عنوان نماینده دولت و نمایندگان مردم در مجلس اگر ناتوان نیستند باید پاسخگوی مشکلات مردم باشند، اگر هم از حل این مشکل ناتوان هستند اعلام کنند تا مردم خودشان کارشان را در تهران پیگیری کنند.

امام جمعه دلوار اضافه کرد: به مردم وعده بدون عمل ندهید و با مردم صادقانه صحبت کنید و رفت و آمدهای وزرای دولت در استان اگر مشکلات اصلی مردم را به دولت منتقل

نکنند و همه سفر به تعارفات و تشریفات بگذرد چه فایده ای برای مردم دارد؟

وی با اشاره به این که نشست و برخاست شما با وزرای دولت باید به حل مشکلات مردم منتج شود،خطاب به نماینده دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: آقای نماینده! مردم به شما رای داده‌اند که بخشی از مشکلات بی‌شمارشان را حل کنید و این چه مشکلی مهم‌تر از معیشت و نان شب مردم است؟

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر