يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۱۲۰۴
شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: با توجه به لایحه ۱.۵ میلیارد دلاری در مجلس با تصویب آن به کارآفرینان و سرمایه‌گذاران برای ایجاد اشتغال براساس ظرفیت‌های بوشهر تسهیلات کم‌بهره پرداخت می‌شود.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، مصطفی سالاری در نشست هم‌اندیشی توسعه بخش مرکز بوشهر با بیان اینکه ایجاد اشتغال از اولویت‌های استان بوشهر است اظهار داشت: اشتغال و کارآفرینی اولویت نخست کاری استان بوشهر است و با تمام توان از کسانی که متقاضی سرمایه‌گذاری باشند حمایت می‌شود.

وی با اشاره به لایحه اخیر دولت برای برداشت 1.5 میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی و تصویب یک فوریتی آن در مجلس شورای اسلامی افزود: با تصویب این لایحه در آینده نزدیک تسهیلات کم ‌بهره با سود تک‌رقمی به کارآفرینان و سرمایه‌گذاران در روستاها اختصاص می‌یابد.

استاندار بوشهر با اشاره به ظرفیت‌های مهم این استان خاطر‌نشان کرد: با تصویب لایحه یاد شده به کارآفرینان و سرمایه‌گذاران برای ایجاد اشتغال بر‌اساس ظرفیت‌های استان بوشهر تسهیلات کم بهره پرداخت می‌شود.

سالاری، فرصت‌های سرمایه‌گذاری و اشتغال را در شهرستان بوشهر و روستاهای بخش مرکزی فراوان دانست و تصریح کرد: بر اساس مطالعه‌ای که در دست اجرا است فرصت‌های مختلف سرمایه‌گذاری با توجه به قابلیت هر منطقه شناسایی و از سرمایه‌گذاران حمایت ویژه می‌شود.

وی اجرای طرح نخلستان در حاشیه رودخانه حله، ساخت مجتمع‌های تولیدی، اشتغال‌زایی و عرضه تولیدات روستایی، بازارچه‌های محلی توجیه‌دار، پرورش میگو و فعال سازی قابلیت‌های گردشگری را از راهکارهای ایجاد اشتغال در بخش مرکزی بوشهر دانست.

استاندار بوشهر از تامین اعتبارات برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری چاهکوتاه بوشهر خبرداد و گفت: سال آینده اعتبارات لازم برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در پارک جنگلی چاهکوتاه اختصاص می‌یابد تا زمینه برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در آن فراهم شود.

سالاری اجرای 4 پروژه را به صورت میانگین در روستاهای استان بوشهر مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: با وجود اینکه طرح‌های فراوان عمرانی و رفاهی در روستاهای استان بوشهر اجرا شده ولی اشتغال‌زایی روستاهای در اولویت قرار دارد که در این عرصه برنامه‌های مهمی تدوین شده است.

وی به حل مشکل دو روستای هلیله و بندرگاه بعداز 40 سال پرداخت و گفت: دولت یازدهم مدافع حق مردم هلیله و بندرگاه بود و بر این اساس زیرساخت‌های عمرانی در این دو روستاها در اولویت قرار دارد و  در این راستا برای کسانیکه قصد واگذاری و فروش املاک خود را دارند چاره اندیشی می‌شود.

استاندار بوشهر، ساخت بازارچه ماهی و میگو توسط بخش خصوصی در جزیره شیف، ساخت صنایع مرتبط با دریا و صیادی را در روستاهای ساحلی هلیله و بندرگاه مورد تاکید قرار داد و افزود: افرادی که قصد فعالیت در این عرصه دارند می‌توانند پیشنهادات خود ارائه کنند.

سالاری با تاکید بر حل مشکلات کم‌آبی و خارج‌شدن از بحران آب در استان بوشهر خاطر‌نشان کرد: صرفه‌جویی در مصرف آب، اصلاح الگوی کشت و شیوه‌های آبیاری راهی برای پاسخگویی به نیازی آبی استان بوشهر است که در این راستا نیاز است مصرف بهینه آب در دستور کار قرار بگیرد.

وی با اشاره به جاده دسترسی به فراکه گفت: دستگاه‌های اجرایی ذیربط این مهم را مورد توجه قرار دهند و نتیجه آنرا اعلام کنند.

استاندار بوشهر از فرمانداران و بخشداران خواست به همراه مدیران شهرستانی در بین حضور یابند و مشکلات آنان را بررسی کنند.

سالاری با تاکید بر اجرای طرح تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان روستایی و شهری استان بوشهر خاطر‌نشان کرد: بر‌اساس این طرح دهیاران آن را در اولویت برنامه‌ها قرار دهند تا از دانش‌آموزان برتر و معلمان موفق تقدیر و تجلیل شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر