يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۱۳۴۷
چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۴:۲۷

فکرشهر: رئیس اتاق اصناف استان بوشهر گفت: به استناد قانون مبارزه با قاچاق کالا، هیچ یک از کالاهای خارجی عرضه شده در بازار این استان قاچاق نیست.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، مصطفی گراشی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به اشراف نهادها و ارگان های مسئول در مرزها، امکان ورود کالای قاچاق به استان بوشهر از طریق مرزهای آبی وجود ندارد.

وی بیان کرد: بطور قطع همه کالاهای خارجی عرضه شده در بازار بوشهر از مبادی قانونی و تحت نظارت گمرک وارد استان بوشهر می شود.

گراشی با اشاره به بند 'چ' ماده2 قانون مبارزه با قاچاق کالا افزود: طبق این قانون، در صورتی که کالای وارد شده به کشور بصورت قاچاق وارد گمرکهای استان بوشهر شود، گمرک بطور قاطع با متخلفان برخورد می کند و مانع از وارد شدن این کالاها به بازار می شود.

وی اظهارکرد: کالایی که از گمرک خارج شود را نمی توان قاچاق دانست و به این بهانه، کسب و کار بازاریان استان را تهدید کرد.

گراشی گفت: خروج کالاهای وارداتی 'تجمیع شده' مسافری و خروج کالاهای مشمول تسهیلات مرزنشینی و ملوانی از استانهای مرزی بدون رعایت تشریفات قانونی قاچاق تلقی می شود.

وی تصریح کرد: از آنجا که واحدهای صنفی قصد تجمیع یا خروج کالا از استان را ندارند، انجام هر گونه اقدام نظارتی و تشدید آن در این ارتباط مغایر قانون است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر