شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورایعالی عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت: با توجه به نیاز بالای سرمایه گذاری برای ایجاد شغل، تشکیل دانشگاه تخصصی برای آموزش شیوه کسب و کار از نیازهای امروز کشور است...
کد خبر: ۳۱۳۶۶
پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷

فکرشهر: مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورایعالی عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت: با توجه به نیاز بالای سرمایه گذاری برای ایجاد شغل، تشکیل دانشگاه تخصصی برای آموزش شیوه کسب و کار از نیازهای امروز کشور است.

به گزارش فکرشهر، اکبر ترکان که روز چهارشنبه در سفر یک روزه به استان بوشهر آمده بود، افزود: امروز فارغ التحصیلان دانشگاهی باید به این فکر باشند که خودشان کارآفرین و توسعه دهنده کسب و کارهای جدید باشند.

وی با اشاره به اینکه دولت دیگر استخدام کننده نیست، بیان کرد: بنگاه های بزرگ به ازای هر یک شغل که ایجاد می کنند باید 100 تا 110 هزار دلار سرمایه گذاری انجام دهند و در این شرایط محدودیت های زیادی وجود دارد.

به نوشته ی ایرنا، ترکان اظهار کرد: این درحالی است که در کسب و کارهای کوچک و دانش بنیان، سرمایه گذاری برای هرشغل بین10تا 20 هزار دلار است.

وی بیان کرد: دانشگاه خلیج فارس با راه اندازی دانشکده کسب و کار، حوزه های کسب و کار را به برنامه های آموزشی دانشگاه تبدیل می کند.

دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت: بر این اساس پس از راه اندازی دانشکده کسب و کار قرار است در کارشناسی ارشد از فارغ التحصیلان مختلف استفاده کند و به آنان چگونگی ورود به کسب و کار را آموزش و تجهیز کنند.

وی اضافه کرد: بر این اساس جوانان به صورت علمی می توانند توسعه دهنده کسب و کارهای جدید در جامعه باشند.

ترکان گفت: این همان کاری است که استارت آپ ها و شرکتهای بسیار معتبر دنیا انجام می دهند.

وی تاکید کرد: امروز سرمایه گذاری شرکتهای معتبر دنیا سخت و همراه با ابزارهای سنگین نیست بلکه سرمایه گذاری آنها نرم و ابزارهای توسعه دهنده آنها مغزهای خلاق فارغ التحصیلان است. 

ترکان در بخش دیگری از سخنان خود درباره منطقه آزاد بوشهر گفت: بوشهر از 22 سال پیش که نخستین ارزیابی ها در باره منطقه آزاد برای آن انجام شد، تاکنون از نظر استعداد ایجاد منطقه آزاد همیشه در ارزیابی ها رتبه اول را آورده است.

وی تاکید کرد: امروز نیز تبدیل بوشهر به منطقه آزاد به تایید هیات دولت رسیده و لایحه آن به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده است، منتظریم پس از پایان بحث بودجه درمجلس لایحه مناطق آزاد جدید در دستور کار قرار گیرد.

ترکان گفت: منطقه های آزاد پنج مزیت معافیت از مالیات، حقوق گمرکی، قوانین پول و بانک، قانون کار و لزوم ویزا را دارا هستند و این امر زمینه ای برای کسب و کار در مناطق آزاد است.

وی اظهار کرد: برهمین اساس سرمایه گذاران درمناطق آزاد درحوزه های صنعت، تجارت و گردشگری می توانند ورود کنند و از این مزیت ها بهره مند شود.

ترکان گفت: هیچ کالایی در منطقه آزاد قاچاق نیست هر میزان از کالا وقتی از منطقه آزاد بخواهد به سرزمین اصلی بیاید گمرک ایران باید به وظیفه قانونی خود عمل کند.

وی یادآور شد: در زمان حاضر با تصویب جدید هم ورود به مناطق آزاد و هم خروج از این مناطق تحت کنترل گمرک ایران است.
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر