يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۱۸۰۱
جمعه ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰

فکرشهر: عملیات اجرایی مخزن و تاسیسات آبرسانی روستاهای هلیله و بندرگاه بوشهر(همجوار نیروگاه اتمی ) با اعتبار 25 میلیارد ریال روز پنجشنبه در آیینی با حضور وزیر کشور و شماری از مسئولان استانی آغاز شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، مدیر عامل شرکت آب وفاضلاب روستایی استان بوشهر در این آئین گفت: مخزن و تاسیسات آبرسانی هلیله و بندرگاه از جمله طرح های است که پس از مشخص شدن وضعیت ساماندهی این روستاها اجرا می شود.

مسعود نصوری، ظرفیت مخزن بتنی این طرح را 2 هزار مترمکعب عنوان کرد و افزود: این طرح یکهزار و 309 خانوار ساکن در 2 روستای هلیله و بندرگاه را با جمعیت چهار هزار و 747 نفر زیر پوشش قرار می دهد.

وی با اشاره به اینکه منبع تامین آب این طرح خط انتقال آبرسانی بوشهر است گفت: این طرح با هدف ارتقا شاخص های برخورداری موثر ساکنان 2روستای یاد شده از آب آشامیدنی سالم اجرا خواهد شد.

نصوری بیان کرد: برای اجرای این طرح 6 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار برای سال جاری به تصویب رسیده و پیش بینی شده با تخصیص اعتبارات مورد نیاز شاهد بهره برداری از آن ظرف مدت 18 ماه آینده باشیم.

وی یادآور شد: ظرفیت ایستگاه پمپاژ این طرح نیز 72 مترمکعب آب در ساعت است.

نصوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به احداث سه طرح آب شیرین کن در استان بوشهر گفت: این سه طرح شامل آب شیرین کن 28 هزار مترمکعبی جم، پنج هزارمترمکعبی عسلویه و هفت هزار و 500 مترمکعبی روستاهای نوار ساحلی تنگستان است.

وی یادآور شد: طرح احداث آب شیرین کن جم دی ماه سال جاری با حضور وزیر نیرو عملیات اجرایی آن آغاز شد و 2 طرح دیگر نیز در مرحله انتخاب سرمایه گذار قرار دارند.

نصوری با بیان اینکه برای گذر از بحران کم آبی در تابستان فرارو برای روستاهای استان بوشهر تمهیدات ویژه ای پیش بینی شده است گفت: در این ارتباط تاکنون نشست هایی برگزار و پیشنهادهایی نیز ارایه شده که با تامین اعتبار لازم آنها را اجرایی خواهیم کرد تا تابستان امسال مشکلی متوجه تامین آب روستاهای استان نشود.

نصوری یادآور شد: در استان بوشهر 432 روستاها با 57 هزار و 976 خانوار زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قرار دارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر