جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: در هفته گذشته  و در راستای افزایش توان و شرایط زیستگاهی پرندگان زادآور، تعدادی لانه مصنوعی در جزایر استان ساخته شد...
کد خبر: ۳۲۲۳۰
سه‌شنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶

فکرشهر: در هفته گذشته  و در راستای افزایش توان و شرایط زیستگاهی پرندگان زادآور، تعدادی لانه مصنوعی در جزایر استان ساخته شد.

به گزارش فکرشهر، حسین  دلشب، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اعلام این خبر افزود: این سنت تعبیه آشیانه برای پرندگان اگرت ساحلی از چند سال قبل و در اوایل هر سال توسط کارشناسان این اداره کل صورت می گیرد و ایام نوروز 1396 نیز تداوم داشته است.

وی افزود: عمده پرندگان زادآور در استان به دو دسته خشکی زی و آبزی و کنار آبزی تقسیم می شوند که با توجه به شرایط بیولوژیک و اولویت زیستی خود در ماه های مختلف سال و در زیستگاه های مختلف زادآوری دارند. طیف بزرگی از آنها عمدتا در فصول بهار و تابستان زادآوری دارند که جزایر استان بوشهر محل مناسبی برای زادآوری دسته مهمی از این  پرندگان که از دسته آبزی و کنارآبزی هستند، می باشد.

دلشب گفت: اکثر این پرندگان آبزی بر روی سطح جزایریا با حفر زمین لانه سازی دارند و برخی نیز با جمع آوری خاشاک و ...بر روی سطوح بلندتردر جزیره نسبت به ساخت لانه اقدام می کنند که می توان با احداث آشیانه مصنوعی به آنها کمک نمود.

وی، همچنین اضافه کرد: مشارکت دوستداران محیط زیست و جوامع محلی در اینگونه فعالیت ها نقش مهمی در ترویج فرهنگ مشارکت زیست محیطی و حفظ تنوع زیستی داردو در همین راستا نیز این اداره کل اینگونه فعالیت ها را به صورت مستمر در دستور کار خود قرار داده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر