يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۲۲۵۹
چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰

فکرشهر: مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری بوشهر گفت: بررسی صلاحیت داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستا توسط مراجع چهارگانه از روز هفتم فروردین ماه آغاز شده و امروز ( شانزدهم فرودین ماه) آخرین روز بررسی سوابق داوطلبان توسط مراجع قانونی یادشده است.



به گزارش فکرشهر از ایرنا، سید اسماعیل موسوی افزود: با پایان مهلت نام نویسی داوطلبان اسامی برای بررسی صلاحیت آنها به مراجع چهارگانه (اداره اطلاعات، دادگستری، نیروی انتظامی و اداره ثبت احوال)برای استعلام ارسال شد.

وی یادآورشد:براساس روزشمار فرایند برگزاری انتخابات، از روز 17فروردین ماه هیات های اجرایی به منظور رسیدگی به صلاحیت داوطلبان تشکیل خواهد شد.

این مقام مسوول گفت:پایان روز 23 فرودین ماه نیز نتیجه رسیدگی صلاحیت داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی صورتجلسه و به هیات های نظارت اعلام می شود.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری بوشهر اظهارداشت:هیات های نظارت نیز از 24 فروردین ماه به مدت هفت روز فرصت اظهارنظر در این زمینه دارند.

موسوی گفت: روز دوم اردیبهشت ماه نیز فرمانداران و بخشداران مراتب تایید یا رد صلاحیت داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی را پس از دریافت نظر هیات نظارت به داوطلبان ابلاغ می کنند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری بوشهر افزود: داوطبان عضویت در شوراهای اسلامی روستاها که رد صلاحیت می شوند می توانند به مدت چهار روز پس از دریافت نامه بخشداری به هیات نظارت شهرستان شکایت کنند.

موسوی اظهارداشت: داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهرها نیز در هیمن بازه زمانی می توانند به هیات نظارت استان مراجعه و شکایت خود را ارایه دهند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری بوشهر گفت: سه هزارو 930داوطلب آمادگی خود را برای رقابت و عضویت در شوراهای اسلامی این استان اعلام کرده اند.

وی افزود: از این شمار 2هزارو 751 نفر برای تصاحب یکهزارو 323 کرسی شوراهای اسلامی در 406روستا و یکهزارو179 داوطلب نیز برای تصاحب 195 کرسی شورای اسلامی در 37 شهر استان بوشهر به رقابت خواهند پرداخت.

موسوی یادآورشد:از مجموع یکهزارو 179 نفر داوطلب عضویت در شوراهای اسلامی شهرهای استان بوشهر تعداد یکهزارو 25 نفر مرد و 154نفر نیز زن هستند.

وی اضافه کرد: همچنین از 2هزارو 751 داوطلب عضویت در شوراهای اسلامی روستاهای استان بوشهر تعداد 2هزارو 572 نفر مرد و تعداد 179 نفر زن هستند.

این مقام مسوول ادامه داد: میزان مشارکت داوطلبان زن نسبت به دوره چهارم شورای اسلامی 64درصد و مردان نیز 14و 2دهم درصد رشد نشان می دهد.

وی بااشاره به اینکه مشارکت داوطلبان در مجموع نسبت به دوره قبل 17.3درصد رشد داشته است گفت: از نظر ترکیب تحصیلات نیز مقطع لیسانس با 32.9درصد بیشترین و دکتری و حوزی نیز که در مجموع 27 نفر هستند هفت صدم درصد را از مجموع

داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی استان بوشهر به خود اختصاص داده اند.

موسوی افزود: به لحاظ ترکیب سنی داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی استان بوشهر گروه سنی 30تا 35 سال با 21.5درصد بیشترین مشارکت را به خود اختصاص داده است.

این مقام مسوول یادآورشد: از نظر شمار داوطلبان عضویت در شورای اسلامی شهرها، شهربوشهر با 204 داوطلب بیشترین و شهر ریز با 13 نفر کمترین شمار داوطلب را به خود اختصاص داده اند.

وی گفت: از مجموع 37 شهر استان بوشهر تعداد سه شهر برازجان ، کنگان و گناوه با هفت نفر عضو ، بوشهر با 9 نفر و مابقی شهرها نیز پنج عضو دارند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری بوشهر تصریح کرد: از نظر شهرستانی نیز بیشترین شمار شرکت کننده داوطلب برای عضویت در شهرها مربوط به شهرستان بوشهر با 292نفر و عسلویه با 47 نفر کمترین شمار داوطلبان را به خود اختصاص داده اند.

موسوی گفت: بالاترین داوطلبان نام نویسی شده عضویت در شوراهای اسلامی مربوط به بخش دلوار با 246 نفر و کمترین نیز بخش مرکزی دیر با 39 نفر است.

نام نویسی از داوطلبان شرکت در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا از روز دوشنبه 30 اسفندماه سال 1395 در سراسر کشور آغاز و تا یکشنبه ششم فروردین 1396 به پایان رسید.

پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری 29 اردیبهشت 96 برگزار می شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر