يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۲۳۳۸
يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۸

فکرشهر: سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوشهر با اشاره به تشدید نظارت‌ها با اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی، گفت: بازرسان بهداشتی ۱۷ مرکز متخلف مواد غذایی در بوشهر را پلمب کردند.

بوشهر

به گزارش فکرشهر از مهر، حسن فخرایی در گفت‌وگو اظهار  داشت: برنامه سلامت نوروزی بازرسان بهداشت محیط با هدف تامین سلامت مصرف کنندگان و ارتقای شاخص‌های بهداشتی در بوشهر اجرا شد.

وی اضافه کرد: در راستای نظارت و ارتقای سلامت شهروندان و مسافرین نوروزی، ایمنی آب و موادغذایی و کنترل بیماری‌های منتقله از آب و غذا در بخش تولید و عرضه، سلامت غذا، دفع صحیح پسماند و پساب، پایش کمپ‌ها و اسکان مسافرین، برنامه بسیج سلامت نوروزی در قالب بازرسی های مستمر در ساعات اداری و غیر اداری در روزهای تعطیل تشدید شد.

معرفی متصدیان متخلف به مراجع قضایی

فخرایی افزود: این فعالیت‌ها طی ۴۵ روز توسط ۳ هزار و ۶۹۷ بازرسی از مراکز عرضه مواد غذایی و صنوف حساس انجام شد و همچنین هزار و ۳۲۳ مورد بازدید از اماکن عمومی به صورت روزانه انجام شد.

وی اضافه کرد: بازرسان بهداشت محیط ۸۸ بار در شهرستان از سامانه آب رسانی بازدید و مقدار هزار و ۸۲۶ کیلوگرم موادغذایی تاریخ مصرف گذشته و فاسد را با اجرای طرح ضربت جمع آوری و معدوم کردند که تعداد ۱۷ مورد مرکز و اماکن متخلف پلمب شده است.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوشهر اظهار داشت: در این راستا به لحاظ کنترل و پایش آب آشامیدنی، تعداد ۳ هزار و ۲۶۲ مورد کلرسنجی انجام که متصدیان متخلف به مراجع قضایی ۵۳۹ مورد بوده است.

جلوگیری از عرضه قلیان

این مقام مسئول تاکید کرد: بازرسان بهداشت محیط به لحاظ کنترل اماکن و جلوگیری از عرضه مواد دخانی( قلیان میوه‌ای) تعداد ۱۰۲ مورد بازرسی انجام داده‌اند و تعداد ۴ مورد سفره‌خانه متخلف که اقدام به عرضه قلیان کرده بودند تعطیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: به منظور حفظ سلامت شهروندان و حساسیت موضوع، همه هتل‌ها، کمپ‌ها، ستادهای اسکان، پارک‌ها، مساجد و مدارس بازرسی و مطابق چک لیست آیتم‌های بهداشتی پایش شده‌اند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر