يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
۲۶ سال پس از کلنگ‌زنی؛
فکرشهر: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: با حضور رئیس‌جمهور و وزیر بهداشت، بیمارستان ۵۶ تختخوابی شهرستان دیر با هزینه‌ای بالغ‌ بر ۳۰۰ میلیارد ریال افتتاح می‌شود...
کد خبر: ۳۲۴۴۵
چهارشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۵

فکرشهر: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: با حضور رئیس‌جمهور و وزیر بهداشت، بیمارستان ۵۶ تختخوابی شهرستان دیر با هزینه‌ای بالغ‌ بر ۳۰۰ میلیارد ریال افتتاح می‌شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، عادل مقدس اظهار داشت: در هفته آینده، افتتاح این بیمارستان توسط رئیس‌جمهور و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رقم خواهد خورد و پس از سال‌ها، شهرستان دیر با جمعیتی بالغ‌بر ۶۰ هزار نفر دارای بیمارستانی مجهز خواهد شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر اضافه کرد: پروژه‌های بیمارستانی دو فاز دارند، یکی فاز ساختمانی و دیگری فاز تجهیز و بهره‌برداری است که فاز ساختمانی بیمارستان دیّر به پایان رسیده است و با حضور رئیس‌جمهور ساختمان آن افتتاح و تحویل دانشگاه علوم پزشکی برای تجهیز و بهره‌برداری می‌رسد.

مقدس بابیان اینکه تجهیزات پزشکی و اداری بیمارستان دیر خریداری‌شده است گفت: خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر همزمان با خریداری و انتقال تجهیزات به شهرستان کار نصب تجهیزات در بیمارستان را آغاز کرده است و بیمارستان دیر بسیار زودتر از مدت‌زمان استاندارد پس از افتتاح به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه مدت‌زمان استاندارد برای نصب تجهیزات معمولاً شش ماه پس از افتتاح فاز ساختمانی است، اظهار کرد: با مساعدت و حمایت ویژه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و پیگیری‌های رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با برنامه‌ریزی صورت گرفته، تمامی کارهای معمول پس از افتتاح مانند جذب نیرو، خرید و نصب تجهیزات، قبل از افتتاح و تحویل آن به دانشگاه علوم پزشکی انجام‌شده است.

وی اضافه کرد: برای تست دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی و زیر بار بردن توان آن‌ها با حداکثر ظرفیت به زمانی حداکثر دو تا سه هفته نیاز است که پس از افتتاح و تست دستگاه‌ها، بیمارستان به بهره‌برداری برسد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر با اشاره به جذب ۵۶ نفر کادر درمانی و پشتیبانی گفت: تعداد ۴۰ نفر کادر درمانی بیمارستان طی آزمون استخدامی جذب‌شده است و ۱۶ نفر نیز کادر اداری و خدماتی نیز مراحل استخدامی خود را می‌گذرانند.

مقدس تصریح کرد: پروژه ساخت بیمارستان ۵۶ تختخوابی شهرستان دیر در حالی در هفته جاری به بهره‌برداری می‌رسد که عملیات ساخت آن حدود ۱۰ سال پیش آغاز و پس از مدتی متوقف شد که با استقرار دولت تدبیر و امید به‌طورجدی به آن پرداخته و به اتمام رسید.

 قبل از این بیمارستان، ساخت بیمارستان ۹۶ تختخوابی سال ۷۳ نیمه‌کاره رها شد تا ۱۳ سال بعد از آن ساخت بیمارستان جدید آغاز شود.

شهرستان دیر در جنوب استان بوشهر و در ۲۰۰ کیلومتری بوشهر، مرکز استان واقع‌شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر