شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون برنامه ریزی استانداری بوشهر افزود: اگر قرار است بوشهر به اقتصاد ملی در حوزه کار کمک کند باید این استان در زمینه تسهیلات، نرخ سود و دوره بازپرداخت به شکل متفاوت دیده شود...
کد خبر: ۳۲۷۶
جمعه ۳۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۶

فکرشهر: معاون برنامه ریزی استانداری بوشهر در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان بوشهر اظهار داشت: توان تسهیلات دهی بانک ها در سه ماهه نخست امسال بر اساس شاخص تعیین شده توسط شورای عالی اشتغال در سطح کشور 84 هزار میلیارد ریال بوده است که سهم استان بوشهر از این رقم یک هزار 770 میلیارد ریال است.

به گزارش فکرشهر، رضا عوض پور افزود: هم اینک نرخ سود تسهیلات اعطایی صندوق توسعه ملی در بخش صنعت برای سرمایه در گردش 19درصد و سرمایه ثابت 21درصد است که این نرخ جذابیت لازم را برای تولید ندارد.

عوض پور تصریح کرد: کمیته ویژه ای برای عارضه یابی 713 واحد تولیدی استان بوشهر تشکیل شده است که به صورت مشخص با استقرار درهر واحد تولیدی و بررسی روند شکل گیری واحد از ابتدای تاسیس تاکنون، حجم و نوع تسهیلات دریافتی، نحوه مشارکت بانک، توان مدیریتی واحد، مشکلات بازار و فروش محصولات شناسایی و راهکارهای لازم برای رونق و فعال سازی آنها اتخاذ می شود.

معاون برنامه ریزی استانداری بوشهر ادامه داد: شورای عالی اشتغال و بانک مرکزی باید در این مورد تجدید نظر کنند و یارانه هایی به عنوان سود و کارمزد برای اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی در نظر بگیرد که واحدها علاقه مند به اخذ این تسهیلات شوند و هزینه تولید کاهش یابد.

وی گفت: همچنین در قالب این کمیته برای توسعه و افزایش ظرفیت و توان رقابتی به تفکیک هر واحد مشخص با هماهنگی بانک های عامل و دستگاه های اجرایی ذی ربط پیگیری و تصمیم لازم گرفته می شود.

عوض پور تاکید کرد: بوشهر استانی با ظرفیت بالاست که اگر الزامات فراهم شود نه تنها برا ی توسعه خود بلکه برای استان های محروم نیز می تواند معین در زمینه اشتغال و رونق بازار کسب و کار قلمداد شود.

وی یادآورشد: افزایش نرخ جهشی ارز در چند سال گذشته بازار تولید را با مشکل روبه رو کرد.

معاون برنامه ریزی استانداری بوشهر افزود: اگر قرار است بوشهر به اقتصاد ملی در حوزه کار کمک کند باید این استان در زمینه تسهیلات، نرخ سود و دوره بازپرداخت به شکل متفاوت دیده شود.

عوض پور یادآور شد: بخش عمده نقدینگی بانک ها از گردش مالی شرکت ها تامین می شود این در حالی است که بخش عمده گردش مالی و حتی مالیاتی شرکت های نفت، گاز و پتروشیمی در خارج از استان انجام می شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر