جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: تبدیل کردن و افزایش مناطق کشور به مناطق آزاد نیازمند لایحه است که باید به مجلس تقدیم شود ولی در حال حاضر بندر جاسک و بندر بوشهر در حال بررسی است...
کد خبر: ۳۲۸۴
شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰

فکرشهر: اکبر ترکان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه برخی از مناطق به طور طبیعی استعداد تبدیل شدن به مناطق آزاد را دارند ،افزود: با آزاد کردن برخی از مناطق کشور امکان کمک به اقتصاد دولت ایجاد می شود.

به گزارش فکرشهر، وی در ادامه اظهار داشت:  تبدیل کردن مناطق کشور به مناطق آزاد نیازمند لایحه است که باید به مجلس تقدیم شود.

*** ایجاد منطقه مشترک بین ایران و قطر در بندر بوشهر

مشاور رییس جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در ادامه افزود: منطقه جاسک به عنوان  اولین شهر مطرح است  و این شهر  با وجود سواحل مکران و به عنوان قطب صنعت نفت و گاز مورد توجه مقام معظم رهبری و رئیس جمهور همچنین منطقه‌ آزاد بوشهر که  ایران و قطری ها توافق کرده اند که منطقه‌آزاد مشترکی داشته باشیم به گونه ای که قطعه ای در جغرافیای ایران و قطعه ای در جغرافیای قطر ایجاد شود در این مورد لایحه تدوین و به مجلس تقدیم می گردد.

ترکان در ادامه تصریح کرد: استان کردستان در حال بررسی برای آزاد کردن منطقه بانه و مریوان  است که ما منتظر پیشنهاد استانداری  برای انتخاب این شهر هستیم.

وی در ادامه توضیح داد: استان ایلام نیز در سفرهای استانی رئیس جمهور اعلام آمادگی برای تبدیل شدن برخی از شهرهایش به منطقه آزاد اعلام آمادگی کرده که مطالعات برای این شهر انجام شده ولی تا کنون نهایی نشده است.

مشاور رییس جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در ادامه خاطر نشان کرد: شهر سرخس نیز در شرق کشور همیشه مطرح بوده و هست.

 ***وجود رتبه پایین ایران در کسب وکار
 
 براساس این گزارش وی بابیان اینکه رتبه ما در کسب کار بسیار پایین است ،گفت: وجود قوانین وموانع اجتماعی ،اداری وسیاسی باعث شده کسب وکار به آزادی منجر نشود.
وی درادامه اظهار داشت: باید در مناطق ویژه و آزاد بستری فراهم کنیم در صورتی که در این زمینه موفق شویم به سایر مناطق نیز گسترش می دهیم.

ترکان بااشاره به اینکه  مناطق آزاد در 10 ماه گذشته به سمت اهداف خود در حال چرخش است ،افزود: توسعه ایران 1404 را الگو سازی کند، گفت: به دلیل واردات محور بوده این مناطق در تاریخ گذشته تا کنون به اهداف خود نزدیک نشده است.

مشاور رییس جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در ادامه اظهار داشت: مقام معظم رهبری خط مشی در اقتصاد مقاومتی برای مناطق آزاد در 5 محور ارائه کرده ، که عبارت است : تسهیل تولید،توسعه صادرات، ارتقای فناوری، تامین نیازهای کشور،تامین نیازهای مالی که به محور وسیاست های اصلی مناطق آزاد منجر می شود. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر