دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۳۰۱۹
دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۶

فکرشهر: فرماندار تنگستان با بیان اینکه سپاه تنگستان در جذب اعتماد مردم موفق عمل کرده است، گفت: سپاه در مقابل تعرض دشمنان نظام با هیچ کس شوخی ندارد.

به گزارش فکرشهر از مهر، عادل دهدشتی عصر دوشنبه در جمع کارکنان سپاه تنگستان ضمن تبریک روز پاسدار اظهار داشت: به فرموده مقام معظم رهبری، بسیج و سپاه شجره طیبه انقلاب اسلامی هستند و دلیل وجودی این نهاد مقدس با دور اندیشی امام خمینی(ره) و آینده‌ای که برای نظام جمهوری اسلامی متصور بودند سپاه توانسته است به انحای مختلف نقش ایفا کند.

وی بیان داشت: سپاه وظایف متعددی را از حیث امنیتی و دفاعی چه در داخل و چه خارج از مرزها همچنین سازندگی وآبادانی کشور و نیز فرهنگی مبتنی با رویکرد انقلاب اسلامی در نظام جمهوری اسلامی بر عهده دارد.

دهدشتی تصریح کرد: سپاه زمانی در تامین امنیت کشور به شکل علنی در تهاجم نیروهای متخاسم بعثی در دوران دفاع مقدس بر حضور فعال داشت و زمانی نیز این تامین امنیت در خارج از مرزها تحت عنوان مدافعین حرم انجام می پذیرد.

مردم صلابت سپاه را می‌بینند

وی افزود: سپاه در بستر زمان با رویکردی که انقلاب دارد و پایه و مبنای آن حفظ کیان انقلاب اسلامی است شکل و شمایل حضورش در عرصه‌ها عوض می‌شود ولی ایثارگری و شهادت‌طلبی و رویکرد مبتنی بر آرمان‌گرایی پیوسته در اعمال و رفتار سپاه پاسداران به عنوان یکی از ارکان نظام همیشه پایدار است.

فرماندار تنگستان ابراز داشت: مردم صلابت سپاه را می‌بینند و همیشه قدردان این نهاد مقدس هستند ولی بخشی از عملکرد سپاه که ممکن است مردم از آن غافل باشند در حوزه عمرانی، سازندگی و آبادانی کشور است.

وی گفت: باید بپذیریم که تحولاتی امروز در کشور و در دنیا شاهد هستیم که به طور غالب در یک بستر فرهنگی صورت می‌پذیرد و جامعه جهانی به این نتیجه رسیده است که با جنگ و تقابل نظامی نمی‌تواند بر جمهوری اسلامی سلطه پیدا کند پس نگاه دشمن به سمت فرهنگی در حرکت است و شاهدیم دشمن جنگ نرم با نظام ما را به راه انداخته است.

آرمان‌ها و اهداف نظام فراموش نمی‌شود

دهدشتی افزود: دلیل وجودی انقلاب اسلامی یک سری آرمان‌هایی بوده که اگر بنا باشد که از این آرمان‌ها در گذر زمان فاصله گرفته شود انقلاب دلیل وجودی خود را از دست خوهد داد.

وی اظهار کرد: اگر بنا به کشور داری مبتنی بر سیستم تعریف شده مثل همه کشورهای دنیا که سعی و خطا دارند ما هم مثل آنها جلو برویم و آرمان‌ها و اهداف نظام را فراموش کنیم پس از ۳۰ یا ۴۰ سال کار خاصی انجام نمی‌شود و آخر کار به این نتیجه می رسیم که اتفاق خاصی رخ نداده و فقط راه و روش عوض شده است.

دهدشتی افزود: اما این آرمان‌گرایی مورد تاکید امام و مقام معظم رهبری ما را با سایر کشورها متمایز کرده است که البته این آرمان‌گرایی باید مبتنی بر یک رویکرد عقلانی و واقع‌بینانه باشد.

‌نگاه‌ها باید به داخل باشد

وی تاکید کرد: امروز با نگاه به توان داخلی ما می‌توانیم بدون تقبل کمترین خسارت و هزینه از دنیای پیرامونمان به آرمان‌های مد نظرمان برسیم.

فرماندار تنگستان بیان کرد: آرمان‌گرایی پیوسته باید باشد ولی همه ما در هر جایگاهی که هستیم باید تلاشمان به نحوی باشد که بستر و توان داخلی را تقویت کنیم و اگر این اتفاق افتاد نتیجه بخش است.

وی گفت: امروز بارها در کلام مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی تاکید شده است چرا که ایشان می‌دانند که اگر در حوزه اقتصادی کشور تقویت نشود ما دچار مشکل می‌شویم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: امروز ما به برکت اقتدار نیروهای مسلح پای میز مذاکره می‌نشینیم و ممکن است در قالب آن نتایج عمل شود و اگر نشد حاکمیت جمهوری اسلامی سپاه پاسدارانی دارد که هیچ‌وقت اگر بنا بر تعرض باشد شوخی با هیچ کس شوخی ندارد.

تقویت بنیه داخلی

وی بیان داشت: در بحث مذاکرات مختلفی که نظام در سیاست خارجی دارد به طور حتم اگر توان داخلی و اقتدار نیروهای نظامی نبود معلوم نبود که چه اتفاقی می افتاد و به طور مسلم  هر آنچه که مد نظر طرف مقابل بود باید اجرا می‌شد و ما مجبور به پذیرش آن بودیم.

وی ابراز کرد: امروز رویکرد نگاه به درون و تقویت بنیه داخلی باید مد نظر همه مسئولان در هر جایگاه و مقامی باشد و به طور خاص در حوزه اقتصادی بایستی  اجرای دستورالعمل اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری  در دستور کار قرار گیرد.

دهدشتی گفت: نگاه نظام اسلامی به انتخابات به عنوان  یک عرصه و صحنه نمایش اقتدار ایران اسلامی است؛ چرا که امروز خیلی از رسانه‌های خارجی و تحلیل‌گران قدرت‌های بین‌المللی در این ایام نگاه و تحلیلشان مبتنی بر نوع حضور مردم در عرصه انتخابات است لذا شور و نشاط و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات خیلی مهم خواهد بود.

وی تاکید کرد: امروز آنچه مد نظر هیئت اجرایی انتخابات در شهرستان تنگستان است، برگزاری انتخاباتی سالم، قانونمند و مبتنی بر مشارکت حداکثری مردم خواهد بود و تلاش کنیم که مردم در این انتخابات بیشترین حضور را داشته باشند.

مردم سپاه را دوست دارند

فرماندار تنگستان گفت: ما باید یک اصل بی‌طرفی را برای خودمان تعریف کنیم و اعتماد مردم باید به گونه‌ای باشد که فرماندار شهرستان تنگستان در انتخابات شورای شهر نگاهش متوجه هیچ کس نیست.

وی افزود: امروز مردم سپاه را نیز دوست دارند و مورد اعتماد خود قرار داده‌اند که البته باید این نگاه اعتماد گونه تقویت شود.

دهدشتی اضافه کرد: ما سپاه را به عنوان دژ مستحکم نظام می‌شناسیم و نباید این نهاد انقلابی به چپ یا راست مصادره شود که البته سپاه همواره در یک چهار چوب خاص که همانا حفظ نظام و ولایت فقیه و آرمان‌هایی که داریم حرکت کرده است و سپاه تنگستان از این حیث موفق عمل کرده است.

وی گفت: سپاه تنگستان در جذب اعتماد مردم موفق عمل کرده و این رویکرد بایستی به صورت پایدار ادامه داشته باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر