شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۳۱۵۰
شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۳:۳۲

فکرشهر: معاون سفیر استرالیا در جمهوری اسلامی ایران گفت:بعد از برجام حضور توریست ها در ایران بویژه در شهرهای اصفهان و شیراز افزایش یافته است.

به گزارش فکرشهر و به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، 'تیم پترسون' روز شنبه در نشست با مدیران اقتصادی استان بوشهر با اشاره به افزایش تولید نفت ایران پس از برجام و سرمایه‌گذاری استرالیا در زمینه صنایع نفت و گاز افزود:کشورش از مرحله اکتشاف و تولید گاز عبور کرده و به مرحله صادرات رسیده و اکنون فرصت خوبی برای تجربه مشترک بین ایران و استرالیا در این زمینه است.

وی یادآورشد: استرالیا در سالهای اخیر سرمایه گذاری زیادی در این زمینه انجام داده و حجم سرمایه گذاری در زمینه ال ان جی (گاز مایع طبیعی) خیلی خوب بوده و پیش بینی می شود این محصول به عنوان دومین محصول صادراتی استرالیا مطرح شود.

معاون سفیر استرالیان درایران اضافه کرد: باتوجه به اینکه استرالیا همانند ایران کشوری خشک است، کمبود آب و خشکسالی و مدیریت منابع آبی مشکل مشترک بین 2 کشور به شمار می رود.

وی افزود: مهر ماه سال گذشته وزیر تجارت استرالیا در جریان سفر به ایران تفاهم نامه‌ای با وزیر نیروی ایران در ارتباط با مدیریت منابع آب امضا و بتازگی نیز سفیر استرالیا در ایران مرکز مشترک تحقیقات آب را که با همکاری بین دانشگاه ملبورن و صنعتی شریف فعالیت می کند، افتتاح کرد.

پترسون با بیان اینکه استرالیا به عنوان کشور تولید کننده محصولات پاک و ایمن شناخته می‌ شود، گفت: توجه به محصول با کیفیت و ایمن، کمک بسیار شایانی به بازارهای صادراتی کرده و آن را گسترش می دهد.

وی افزود: ایران دراواسط دهه 90 میلادی بزرگ ترین شریک تجاری استرالیا بود که به خاطر مسائلی از جمله تحریم و تنش‌های سیاسی، سطح مبادلات تجاری کاهش یافت، اما امروز پس از توافق برجام تلاش می شود سطح مبادلات بین 2 کشور را گسترش دهیم.

معاون سفیر استرالیا در ایران با اشاره به آغاز فعالیت دفتر تجاری سفارت استرالیا در تهران گفت: چندین هیات از استرالیا به ایران آمده و در زمینه های آموزش، منابع آب و تولید گوشت همکاری هایی داشتند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری بوشهرگفت: استان بوشهر با داشتن ظرفیت های مهم در عرصه مختلف آماده همکاری و حمایت از حضور سرمایه گذاران استرالیایی است.

سعید زرین فر با اشاره به موقعیت جغرافیایی و جمعیتی استان بوشهر افزود: نفت، گاز، پتروشیمی، کشاورزی، شیلات، صیادی، صنعت و معدن، گردشگری و تجارت از عمده مزیت های استان بوشهر است.

وی با اشاره به وجود 11 میدان نفتی در استان بوشهر اضافه کرد: 14 درصد نفت کشور در بخش خشکی در استان بوشهر استحصال می شود ضمن اینکه این استان رتبه اول تولید نفت از فلات قاره دارد و بزرگترین پایانه نفتی کشور هم در جزیره خارک استان بوشهر مستقر است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری بوشهر با بیان اینکه 58 درصد گاز کشور در بوشهر تولید می شود، اضافه کرد: پارس جنوبی در استان بوشهر با پیش بینی اجرای 63 فاز پالایشگاهی به عنوان قطب اقتصادی کشور شناخته می شود.

زرین فر بیان کرد: استان بوشهر 320 هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که 87 درصد از اراضی آبی و 13 درصد هم اراضی دیم است.

وی با اشاره به تولید 150 هزار تن خرماگفت: تولید 733 هزار تن تولید گوجه فرنگی خارج از فصل و وجود 60 هزار هکتار اراضی برای کشت گیاهان شورپسند از مزیت های استان بوشهر در بخش کشاورزی است.

زرین فر گفت: فعالیت 35درصد صیادان کشور و تولید سالانه 50 هزار تن آبزی در 18 بندر و 23 اسکله صیادی از جمله ظرفیت های استان بوشهر در بخش شیلات است.

وی تصریح کرد: 34 هزار هکتار از زمین های استان بوشهر برای آبزی پروری شناسایی شده که از این رقم 10هزار هکتار در 10 سایت پرورش آماده کار است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری بوشهر با اشاره به فعالیت پژوهشکده بیماری های میگو در بوشهر گفت: میانگین تولید میگوی پرورشی در استان بوشهر 14هزار و 500 تن در سال است که معادل 68 درصد تولید کشور است و 2 کارخانه تولید غذای آبزیان، 16 مرکز تکثیر و تولید بچه میگو و 25 کارخانه فرآوری میگو در استان بوشهر فعالیت دارند.

زرین فراظهارداشت: در استان بوشهر 12 منطقه نمونه و 10 دهکده گردشگری شناسایی شده و 155 هزار هکتار منطقه تحت مدیریت محیط زیست در استان بوشهر قرار دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر