دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: این روزها، سرقت موبایل، تلفن همراه و یا گم کردن این وسایل ارتباطی، برای هر کسی رخ می دهد؛ اما آن چه مهم است، پیگیری این امر از طریق مراجع قضایی و انتظامی برای جلوگیری از هر گونه سوء استفاده می باشد...
کد خبر: ۳۳۱۶۷
شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۰

فکرشهر: این روزها، سرقت موبایل، تلفن همراه و یا گم کردن این وسایل ارتباطی، برای هر کسی رخ می دهد؛ اما آن چه مهم است، پیگیری این امر از طریق مراجع قضایی و انتظامی برای جلوگیری از هر گونه سوء استفاده می باشد.

به گزارش فکرشهر، در صورتی که با این مشکل مواجه شدید، رعایت نکات زیر و به همراه داشتن مدارک ذیل برای پیگیری شکایت الزامی است:

ـ اولین و مهمترین اقدامی که بایستی بعد از به سرقت رفتن یا مفقود شدن گوشی موبایل انجام داد، اقدام برای مسدود نمودن (سوزاندن) سیم کارت موجود در گوشی است.

ـ مرحله بعدی، طرح شکایت در دادسرا است، صاحب گوشی می بایست بلافاصله بعد از به سرقت رفتن گوشی‌ و یا مفقود شدن آن، با مراجعه به دادسرای محل وقوع جرم ، پیگیری موضوع را تقاضا کند.

مدارک لازم برای طرح و پیگیری شکایت در مورد سرقت یا مفقود شدن گوشی تلفن همراه:

ـ اصل و دو برگ فتوکپی از فاکتور خرید گوشی

ـ اصل و دو برگ فتوکپی از شماره سریال پشت جعبه  ( کارتن ) گوشی 

ـ اصل و دو برگ فتوکپی از کارت ملی شاکی 

ـ حضور شخص شاکی یا وکیل وی

توجه داشته باشید، مشترکانی که کارتن گوشی خود را در دسترس ندارند، بهتر است از هم اکنون از طریق ذیل ، شماره سریال گوشی خود را بدست آورده و آن را برای روز مبادا ، یادداشت کنند زیرا داشتن و ارائه این شماره برای ردیابی گوشی الزامی است.

طریق اخذ شماره سریال گوشی : 

ـ شماره گیری کلید ستاره و سپس مربع و پس از ان عدد (۰۶) و دوباره کلید مربع

ـ بعد از طی مراحل اداری مربوطه ، اداره مخابرات از طریق شماره سریال ۱۵ رقمی گوشی ، به پیگیری و ردیابی گوشی‌ اقدام می‌کند.

  درهنگام خرید تلفن همراه به نکات زیر توجه داشته باشید :

- موبایل را از فروشگاه های معتبر که دارای پروانه کسب‌ هستند ، خریداری کنید .

- دقت کنید که گوشی موبایل حتما دارای ضمانتنامه معتبر باشد .

- هنگام خرید، حتما از فروشنده فاکتور خرید مهر شده دریافت کنید.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر