دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۳۱۹۵
يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸

فکرشهر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر با اشاره به توسعه خدمات سلامت در سطح استان، گفت: بوشهر برترین‌ استان در ترویج زایمان طبیعی در سطح کشور است.

زایمان

به گزارش فکرشهر از مهر، علیرضا رئیسی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت همگام با سراسر کشور در بوشهر، اظهار داشت: کارهای بسیار خوب و اساسی طی این سه سال در استان بوشهر اجرا شده است.

وی توسعه زیرساخت‌ها و خدمات درمانی در سه سال اجرای را مطلوب دانست و اضافه کرد: ۸۰۰ تخت بیمارستانی تا سال ۹۳ در استان بوشهر فعال بود که امروز به بیش از هزار و ۴۰۰ تخت رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر از توسعه تخت‌های زایمانی LDR در سراسر استان خبر داد و افزود: با عملیاتی شدن و راه‌اندازی بلوک‌های زایمانی زمینه ترویج زایمان طبیعی رایگان بیش‌ از پیش فراهم شد.

کاهش ۸ درصدی سزارین

وی با اشاره به اینکه بوشهر در جمع برترین‌های کاهش نرخ سزارین کشور است، ادامه داد: بوشهر با کاهش بیش از ۸ درصدی نرخ عمل سزارین و افزایش زایمان طبیعی به ۲۰ هزار و ۷۰۰ در سه سال گذشته،‌ از استان‌های برتر است.

رئیسی بیان کرد:‌ دسترسی و ارائه خدمات مراقبت مادر و نوزاد، کاهش سزارین، کاهش مرگ‌ومیر مادر باردار و نوزاد و سطح سواد و آموزش مامایی از دیگر موفقیت‌های این دانشگاه بوده است.

نوسازی ۴۰ درصد ناوگان آمبولانسی

وی با اشاره به نوسازی بیش از ۴۰ درصد از ناوگان آمبولانس‌های شهری و جاده‌ای استان بوشهر، افزود: ۱۷ دستگاه آمبولانس مجهز به تخت ویژه بزرگ سلان و نوزادان شدند و ۲۳ دستگاه دیگر نیز مجهز به تخت ویژه می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به استفاده بیش از ۴۱۷ هزار نفر از خدمات بسته کاهش پرداختی، اضافه کرد: بیش از ۳ میلیون ویزیت تخصصی در مدت سه سال با تعرفه دولتی در سراسر استان بوشهر از جمله اقدامات بی‌نظیر در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر است.

اجرای ۱۷۵ پروژه

وی با اشاره به بهره‌برداری و شروع عملیات اجرایی ۱۷۵ پروژه بهداشتی در استان بوشهر، بیان کرد: ارتقای خدمات بهداشتی و بهبود کیفیت سلامت جامعه از مهمترین دستاوردهای اجرای این پروژه‌ها است.

رئیسی از توسعه خدمات دندانپزشکی، پایگاه‌ها و مراکز جامع سلامت در استان بوشهر به عنوان یک برنامه مهم یاد کرد و گفت: حضور متخصص اطفال، زنان و زایمان در سراسر استان و ارتقای کیفیت هتلینگ در مراکز بهداشتی درمانی از دیگر اقدامات است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر