جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: استاندار بوشهرگفت: تعطیلات نوروزی و حضور گردشگران فرصت مغتنمی برای ترویج فرهنگ مهمان نوازی مردم خونگرم و معرفی جاذبه های دیدنی این استان به سایر هموطنان است.
کد خبر: ۳۳۵
سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۱

فکرشهر: استاندار بوشهرگفت: تعطیلات نوروزی و حضور گردشگران فرصت مغتنمی برای ترویج فرهنگ مهمان نوازی مردم خونگرم و معرفی جاذبه های دیدنی این استان به سایر هموطنان است.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا مصطفی سالاری روز سه شنبه در دومین نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر استان بوشهر افزود: تمهیدات لازم درکمیته های مختلف برای میزبانی شایسته و ارایه خدمات در خور شان مسافران نوروزی این استان انجام شده است.

وی اضافه کرد: دغدغه ای برای خدمات رسانی وجود ندارد هرچند دقت و حساسیت نیز نباید کاهش یابد.

استاندار بوشهر بیان کرد: اگر با برنامه ریزی دقیق تر زیرساخت های خدماتی فراهم شود در بقیه فصل های سال نیز با حضور گردشگر در این استان زمینه درآمد زایی و رونق اقتصادی فراهم خواهد شد.

سالاری گفت: مهمان نوازی عادت دیرینه و فرهنگ غالب مردم استان بوشهر است که زبانزد عام و خاص است اما ما مسوولان نیز باید با احترام و آمادگی کامل در مسوولیت اداری تدارک ببینیم تا خدماتی در خورشان و منزلت مسافران ارایه شود.

وی افزود: بخش عمده مسوولیت خدمات رسانی به مسافران بر عهده فرمانداران است که باید با سرکشی و دقت نظر تصمیم های کمیته هماهنگی خدمات سفر استان بوشهر را به اقدام تبدیل کنند.

استاندار بوشهر اظهارکرد: پلیس نیز در ایام نوروز با اعمال قانون زمینه تسهیل آمد و شد و کاهش تصادف و سوانح رانندگی را در جاده های این استان فراهم کند.

سالاری گفت: برای امنیت شهروندان و مسافران نیز باید تمهیدات لازم اتخاذ شود.

وی مرکز اطلاع رسانی در ورودی شهرها را ویترین ارایه خدمات به مسافران دانست و افزود:دستگاه های متولی باید با آموزش نوع رفتار کارکنان با مسافران که معرف فرهنگ بوشهر ی هاست زمینه خاطرات خوشایندی را برای گردشگران فراهم کنند.

استاندار بوشهر یادآورشد: عملکرد دستگاههای ستاد هماهنگی خدمات سفر در حین و پایان سفر ارزیابی می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر نیز گفت: تاکنون 48 جلسه توسط ستاد اصلی خدمات سفر، شهرستان ها و کمیته ها برای آمادگی نوروز امسال تشکیل شده است که 69 مصوبه در پی داشته است.

محمد ابراهیم فروزانی افزود: ستادهای استانی و شهرستانی تنها دستگاه اجرایی هستند و دستورات به صورت حاکمیتی انجام می شود.

وی یادآورشد: ملاک ارزیابی عملکرد دستگاه ها مستند سازی اقدامات ارسالی به دبیرخانه ستاد هماهنگی خدمات سفر است.

فروزانی اضافه کرد: براساس مصوبه ستاد خدمات سفر شهرستان بوشهر 40درصد ظرفیت نمایشگاه هایی که در ایام نوروز برپا می شوند به بخش صنایع دستی و تولیدات داخلی استان بوشهر اختصاص یافته است که تعمیم این مصوبه به همه شهرستان ها فرصت خوبی برای معرفی محصولات استان است.

وی گفت: سرعت بخشی در آماده سازی کمپ های اسکان، تعطیلی حفاری ها، اتخاذ تصمیم برای ارایه خدمات لازم بهداشتی و هماهنگی صنوف در تامین نیازمندی مسافران از ضرورت هایی است که باید به آن توجه شود. /ص

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر