يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۳۷۹۵
شنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۶

فکرشهر: معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: با توجه به شناسایی معادن مورد نیاز تولید پنل های گچی در شهرستان تنگستان این استان شرکتهای فعال در تولید این کالا برای سرمایه گذاری 50 میلیون یورویی در این زمینه اعلام آمادگی کردند.

به گزارش فکرشهر و به نقل از ایرنا، حسن بحرینی روز شنبه در نشست بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری‌های صنعتی و معدنی استان بوشهر افزود: با توجه به اعلام آمادگی شرکت های بزرگ تولید کننده پنل های گچی برای تولید این محصول در این استان

مشروط به تامین زیرساخت‌های لازم از جمله معدن با ذخیره 20 میلیون تن و تامین زمین، آب، برق و گاز مورد نیاز در صورت تامین آن شرکت ها نسبت به اجرای طرح یاد شده اقدام می‌ کنند.

وی اضافه کرد: در این ارتباط با توجه به شناسایی معدن پنل‌های گچی در شهرستان تنگستان و در دست پیگیری بودن ایجاد زیرساخت‌های آن برای اجرای این طرح حدود 50 میلیون یورو سرمایه گذاری می‌شود.

بحرینی بیان کرد: هم اکنون ظرفیت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری در بخش معدن استان بوشهر فراهم است که این مهم می‌تواند در نوع خود زمینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری در توسعه صنایع فرآوری مواد معدنی به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: در اجرای طرح های اکتشافی مواد معدنی طبقه 2 که از اولویت‌های برنامه‌های بخش معدن این استان است، طرح اکتشاف بیتومین، قیر و فسفات در معادن شهرستان‌های دشتی و دشتستان اجرایی شد.

بحرینی افزود: همچنین مواد معدنی سنگ گچ، کربنات کلسیم و آهک هیدراته نیز زمینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری در توسعه صنایع فرآوری این استان بوجود آورده است.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با بیان اینکه کارخانه سیمان مند دشتی در آستانه بهره‌برداری قرار دارد ادامه داد: استان بوشهر دارای 2 کارخانه سیمان است و سومین کارخانه در شهرستان دشتی بزودی به بهره‌برداری

می‌رسد که نقشی مهم در ایجاد اشتغال و صادرات دارد.

بحرینی با بیان اینکه احداث پایانه صادراتی مواد معدنی استان بوشهر در منطقه ساحلی خورشهاب تنگستان در دست بررسی است اظهار داشت: با توجه به ظرفیت های صادرات مواد معدنی در استان بوشهر از جمله تولیدات کارخانه سیمان دشتستان و دشتی و سایر

مواد معدنی، ایجاد پایانه صادراتی مواد معدنی در استان مورد توجه قرار گرفته است.

وی همچنین از استخراج سنگ نمای ساختمانی در یکی از معادن استان بوشهر خبرداد و تصریح کرد: یکی از معادن استان بوشهر برای نخستین بار به استخراج آزمایشی سنگ نمای ساختمانی اقدام کرده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر