جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۳۸۵۱
يکشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۴

فکرشهر: مسئول واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت ودرمان گناوه گفت: افراد شاغل در نانوایی ها باید دارای گواهینامه آموزشی بهداشتی صادر شده از آموزشگاه های مجاز بهداشت اصناف باشند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، حسن ذبیحی روز یکشنبه در جمع نانواداران این شهرستان افزود: متصدی و همه شاغلان در نانوایی باید دارای کارت تندرستی بوده و نکات بهداشت فردی از جمله پوشیدن کلاه و روپوش مناسب و نظافت را در حین کار رعایت کنند.

وی گفت: بازرسان بهداشت محیط نظارت مستقیم بر نانوایی ها دارند و در صورت مشاهده تخلف با متصدی نانوایی ها برخورد قانونی می کنند.

ذبیحی اظهارکرد: دارا بودن منابع آب آشامیدنی و دفع صحیح فاضلاب و رعایت شرایط بهسازی محل کسب شامل اجرای سرامیک دیوار تا سقف، قابل شست وشو بودن سقف محل کسب، دارا بودن توری پشت پنجره ها و رعایت نکات ایمنی در محل کار از دیگر الزام ها برای نانوایی هاست.

وی گفت: مردم می توانند درصورت بروز مشاهده تخلفی، با سامانه گویای 190 و یا شماره تلفن 33123566 تماس بگیرند.

مجید یزدانی کارشناس بهداشت حرفه ای شبکه بهداشت و درمان گناوه نیز گفت: برای جلوگیری از استرس گرمایی و اثر آن بر شاغلان در نانوایی ها می توان با رعایت برخی اصول مانند نصب کولر همراه با سیستم کانال کشی، استفاده از تهویه ترقیقی(رقیق کننده هوا)تهیه و مصرف محلول

آب خنک همراه با 1درصد نمک خوراکی از این عارضه پیشگیری کرد.

وی افزود: انجام معاینات طب کار به عنوان راهکاری موثر برای پشگیری از بروز و پیشرفت بیمارهای شغلی تاکید شده است. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر