شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرعامل شرکت مخابرات استان بوشهر گفت: با وجود افزایش 50 درصدی پهنای باند اینترنت استان طی ماههای گذشته، اما برخی گزارش های مردمی حاکی از ملموس نبودن این تغییر دارد که به دنبال پیگیری و رفع ایرادات هستیم.
کد خبر: ۳۳۸۸
سه‌شنبه ۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۴

فکرشهر: مدیرعامل شرکت مخابرات استان بوشهر گفت: با وجود افزایش 50 درصدی پهنای باند اینترنت استان طی ماههای گذشته، اما برخی گزارش های مردمی حاکی از ملموس نبودن این تغییر دارد که به دنبال پیگیری و رفع ایرادات هستیم.

به گزارش فکرشهر و به نقل از خلیج فارس، سالاری استاندار بوشهر اسفندماه پارسال در صفحه فیسبوک خود با بیان اینکه از روز اول حضورش در بوشهر، سرعت اینترنت را پیگیری کرده، نوشت: «با تلاش مخابرات استان، هفته قبل ٣٠ درصد پهناي باند بوشهر افزاش يافت و قرار است به زودي ٢٠ درصد ديگر هم اضافه شود که با این حساب سرعت ADSL در استان 50 درصد افزايش می یابد.»

با این حال برخی کاربران اینترنت در استان بوشهر با اشاره به قطع و وصل های مکرر و افت سرعت در ماههای گذشته، می گویند: افزایش 50 درصدی سرعت اینترنت در بوشهر نسبت به سال قبل ملموس نیست.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان در این خصوص می گوید: استاندار از بدو حضورش در بوشهر پیگیر سرعت اینترنت بود و ما نیز متعهد به پیگیری این شدیم که با همکاری شرکت زیرساخت، یک مرحله 30 درصد و مرحله بعد 20 درصد به پهنای باند اینترنت استان اضافه شد و قاعدتا به طور میانگین سرعت اینترنت در بوشهر افزایش 50 درصدی را نسبت به سال گذشته شاهد بود.

حمیدرضا بحرانی درباره اینکه بسیاری از کاربران اینترنت این افزایش سرعت را ملموس نمی دانند و حتی استاندار در نشست با فعالان اقتصادی این گلایه مردمی را بازگو کرد، اظهار داشت: براساس تفاهم نامه با شرکت زیرساخت و مستندات موجود، افزایش 50 درصدی سرعت اینترنت استان اعمال شده، اما ما نیز بعضا گزارش هایی درباره ملموس نبودن این افزایش داشته ایم که در حال مستندسازی گزارش های مردمی برای پیگیری ایردات هستیم.

کد تلفن های استان یکسان می شود

بحرانی درباره این سوال که زمزمه هایی درباره آغاز طرح هم کدی تلفن های ثابت در استان طی هفته های آینده مطرح شده، اظهار داشت: این طرح در دستور کار شرکت مخابرات ایران قرار دارد و طبق برنامه تا آخر شهریور در همه استان ها اعمال خواهد شد.

وی افزود: بکسان شدن تلفن های ثابت شهرستان های استان بوشهر هم در دستور کار است، اما منتظر اعلام زمان آن توسط شرکت مخابرات هستیم.

وی درباره اینکه با اجرای این طرح کد بوشهر به چه عددی تغییر می کند؟ بیان کرد: با توجه به اینکه تا زمان اجرای طرح مذکور در بوشهر امکان تغییر در رقم اعلامی وجود دارد، اجازه دهید همزمان با آغاز طرح، این رقم را اعلام کنیم.

مدیرعامل شرکت مخابرات بوشهر درباره مزیت یکسان شدن کد تلفن استان می گوید: کاهش هزینه مکالمات درون استانی و نیز عادلانه تر شدن هزینه مکالمه با استان های نزدیک تر، از مزایای این اتفاق می باشد.

پیش از این نیز خبرهایی از احتمال تغییر کد بوشهر از 0771 به 071 یا 072 با اجرای طرح هم کدی خبر داده شده بود.

زمان انتظار تلفن ثابت در بوشهر کاهش می یابد

بحرانی درباره توقف واگذاری تلفن ثابت در برخی مناطق استان نظیر بخش هایی از شهر بوشهر گفت: عمده مشکل واگذاری تلفن ثابت در استان مربوط به نقاطی از شهر بوشهر است که توسعه شبکه مخابراتی این مناطق در دستور کار است، اما نیازمند اعتبار و زمان است.

وی افزود: در این مناطق برخی طرح های کوتاه مدت را آغاز کرده ایم تا تلفن ثابت و خدمات موردنیاز بر روی آن نظیر اینترنت پرسرعت را با زمان انتظار کمتری در اختیار شهروندان قرار دهیم و به زودی خبرهای خوبی در این زمینه خواهید شنید.

رفع مشکل تلفن ثابت جم تا نیمه امسال

وی افزود: در شهر جم نیز برای واگذاری تلفن ثابت با کمبود امکانات مواجه ایم که تمهیداتی را آغاز کرده و امیدواریم تا اواسط امسال مشکل مردم این شهرستان مرتفع شود.

به گفته مدیرعامل مخابرات بوشهر، هم اکنون 300 هزار مشترک تلفن ثابت در استان وجود دارد و در اغلب نقاط استان واگذاری آن به روز می باشد.

مشکل آنتن دهی تلفن همراه خارگ مرتفع شد

این مقام مسئول در پاسخ به خبرنگار «خلیج فارس» درباره گلایه های متعدد اهالی جزیره خارگ از مشکل آنتن دهی تلفن همراه در این بخش گفت: در ماههای گذشته مسیر انتقال خطوط موبایل خارگ را پایدارتر کرده و مشکل آنتن دهی در این جزیره مرتفع شده و اخیرا نیز که از خارگ بازدید داشتم، برخی مسئولین از جمله امام جمعه در این خصوص ابراز رضایت کردند.

نقطه کور مخابراتی استان در انتظار برق

وی درباره قرارگیری محور جم- سیراف به عنوان نقطه کور مخابراتی هم گفت: چندین سال است تجهیزات برای نصب در این محور خریداری شده، اما به دلیل فاصله با تاسیسات برق، امکان بهره برداری از آن نیست. با این حال اکنون در نزدیکی آن پروژه ای توسط شرکت برق در دست اجراست که مخابرات نیز متعاقبا اقدام به بهره برداری از تاسیساتش برای رفع مشکل خواهد کرد.

وی با بیان اینکه طی 3 ماه گذشته کلیه تجهیزات شبکه موبایل در بوشهر نوسازی شده و در شهرستان های جنوبی هم این اقدام 90 درصد پیشرفت داشته، افزود: افزایش سرعت اینترنت موبایل یکی از پیامدهای این پروژه است که طبق بررسی ها برای بسیاری از مشترکان در ماههای اخیر محسوس بوده است.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر