يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۴۱۳۵
سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۳:۴۷

فکرشهر: معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در دولت تدبیر و امید تاکنون 11هزار و 949نفر از افراد محروم از سوارد خواندن و نوشتن در این استان زیر پوشش فعالیت های سوادآموزی قرار گرفتند.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، غلامرضا دانش فر روز سه شنبه در بازدید از برگزاری امتحانهای دوره های سوادآموزی در شهر بوشهر افزود: تاکنون در گروه سنی 10-49 سال به نرخ با سوادی 96.22 درصد در استان رسیده ایم که امید می رود این آمار به حد مطلوب جهانی برسد.

وی اضافه کرد: برای باسوادی تعداد اندک افراد محروم از سواد به همت و عزم عمومی نیاز است که همه باید در این مسیر تلاش کنند.

دانش فر، در باره چالش های پیش رو در حوزه سوادآموزی گفت: بازگشت به بیسوادی، مسدود نبودن ورودی و بالا بودن نرخ بازمانده از تحصیل، تغییر محیط فرهنگی، اقتصاد و آموزشی از مهم ترین چالش های این حوزه است.

وی نبود کتابهای آموزشی براساس گروه سنی افراد برای باسواد شدن و اختیاری بودن تحصیل در کشور را از دیگر مشکلات سواد آموزی عنوان کرد و افزود: کودکان بازمانده از تحصیل در رده سنی 19-10 سال، اولیا بیسواد دانش آموزان، کودکان در معرض

آسیب مختلف اجتماعی، باسواد کردن اتباع خارجی، زندانیان، کشاورزان و سربازان بیسواد از دیگر چالش های سواد آموزی در استان است که تنها با یک عزم عمومی به سرانجام نیک خواهد رسید.

دانش فرگفت: استفاه از تمام ظرفیت ها در تمامی مناطق و شهرستان ها، تلاش بی وقفه همکاران در کنار دقت، سلامت و نظارت مستمر بر کلاس ها و امتحانهای پایانی از عوامل مهم موفقیت استان در برگزاری سالم آزمون پایانی است.

وی افزود: معاونت سواد آموزی و آموزش و پرورش به تنهایی توان حل مشکل و معضل بیسوادی را ندارند و برای پایان دادن به این پدیده شوم از جامعه اسلامی، مردم و همه دستگاه های اجرایی در استان باید بسیج شوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر