يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون امور عمرانی استانداری بوشهر گفت: با توجه به قابلیت ها و جاذبه های گردشگری چشمگیر در روستاهای این استان، باید گردشگران را بویژه در ایام نوروز به سمت روستاها هدایت کنیم.
کد خبر: ۳۴۲
سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۱

فکرشهر: معاون امور عمرانی استانداری بوشهر گفت: با توجه به قابلیت ها و جاذبه های گردشگری چشمگیر در روستاهای این استان، باید گردشگران را بویژه در ایام نوروز به سمت روستاها هدایت کنیم.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا شاپور رستمی در نشست کمیته کاهش تصادفات استان بوشهر افزود: امروز گردشگری روستایی از رونق زیادی برخوردار است و گردشگران از جاذبه های روستاها استقبال بیشتری می کنند بنابراین باتوجه به اهمیت این امر باید زمینه حضور هرچه بیشتر گردشگران را در روستاهای استان فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: نصب تابلوهای راهنمایی برای هدایت مسافران و گردشگران نوروزی به سمت روستاهای گردشگری استان ضروری است و باید تابلوهایی علاوه بر تابلوهای محورهای اصلی برای این منظور نصب شود.

رستمی با تاکید بر لزوم ایجاد آمادگی برای حضور مسافران نوروزی در استان بوشهر اظهارکرد: امسال شش مانور برای آمادگی بیشتر امدادگران انجام شده است که نقش تاثیر گذاری در افزایش آمادگی آنان داشته است و باید تا پیش از آغاز سفرهای نوروزی یک مانور هماهنگی بین دستگاه های مختلف برگزار و میزان آمادگی هر دستگاه مشخص شود.

وی ادامه داد: استقرار اقامتگاه های گردشگری هر چه زودتر در دستور کار قرار گیرد و لازم است هماهنگی ها برای استقرار و اسکان مسافران نوروزی فراهم شود تا در هنگام حضور مسافران مشکلی را در این زمینه نداشته باشیم.

رستمی خواستار توسعه و بهبود سیستم های مخابراتی برای این ایام شد و افزود: باید هم در نقاط شهری و هم در جاده ها شاهد سرویس دهی خوبی برای خطوط تلفن همراه باشیم و در محور ساحلی بوشهر به گناوه نیز دکل و تقویت کننده امواج نصب و وصل شود.

معاون امور عمرانی استانداری بوشهر گفت: توجه به پایگاه های امداد و نجات جاده ای ضروری است و با توجه به ازدحام جمعیت در شهرهای گناوه و بوشهر باید دو پایگاه راهنمایی مسافران دراین دو شهر مستقر شود و شاهد راه اندازی پایگاه های امداد و نجات و اورژانس و هلال احمر و پلیس راه باشیم.

وی از روشن شدن چراغ های تونل جم خبرداد و تصریح کرد: در برخی مسیرها و راه های استان بوشهر مشکلاتی وجود دارد که باید تا پیش از آغاز سفرهای نوروزی این مشکلات برطرف شود و مشکلات تونل های شهرستان جم برطرف و تونل ها روشن شوند.

رستمی با بیان این که کاهش تصادفات از مهم ترین برنامه های این کمیسیون است اظهار کرد: تلاش های بسیار زیادی برای کاهش تلفات تصادفات رانندگی در استان بوشهر صورت گرفته است به گونه ای که شاهد کاهش 14 درصدی تلفات بوده ایم ولی هنوز به آن جایگاه مطلوب نرسیده ایم.

معاون امور عمرانی استانداری بوشهر از اجرای طرح کاهش تصادفات خبر داد و گفت: برای فرهنگ سازی در رعایت مقررات رانندگی و کاهش تصادفات امسال 10 میلیارد ریال از محل جریمه های رانندگی در استان بوشهر هزینه شده است. /ص

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر