دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۳۴۲۲۶
پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۱

فکرشهر: مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: بویه دریایی هواشناسی (OCEANER) این اداره کل در ابهای ساحلی خلیج فارس در عمق 35متری مستقر شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان بوشهر روز پنجشنبه به نقل از نادر شفیع خدایی اعلام کرد:بانصب این بویه هواشناسی اطلاعات ثبت شده آن بلافاصله از طریق امواج رادیویی به ایستگاه ساحلی هواشناسی ارسال شد.

وی تصریح کرد: اندازه گیری، ثبت و انتقال پارامترهای دریایی شامل موج،شوری آب، دما، فشار، سمت و سرعت باد بر روی خلیج فارس از جمله ویژگی های این بویه دریایی است.

شفیع خدایی یادآورشد: این بویه در سال گذشته در یک سانحه دریایی دچار خسارت شد که پس از خروج از محدوده یاد شده به وسیله کارشناسان داخلی تعمیر، مرمت و بازسازی دوباره برای برداشت، پایش و پیش بینی های دریایی به واسطه لنگر بتنی خود در سواحل بندر بوشهر شناور شد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر افزود: این بویه دریایی می تواند اطلاعات لحظه به لحظه وضعیت جوی و پایش دریایی را برای ارائه دقیق تر پیش بینی تحقیقات جوی و دریایی این اداره کل را در اختیار عموم مردم استان، مراکز دانشگاهی و علوم تحقیقاتی قرار دهد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر