دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
استاندار بوشهر در پاسخ به «فکرشهر»؛
فکرشهر: مصطفی سالاری روز چهارشنبه، در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه، در پاسخ به سوال «فکرشهر» پیرامون وجود مدیران «دوزیست» و غیر همسو در بدنه ی دولت و برنامه ی استاندار برای تغییر در این مدیریت ها گفت: میزان این گونه مدیران در استان ما در مقایسه با دیگر استان ها، خیلی نگران کننده نیست...
کد خبر: ۳۴۴۱۹
پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱

فکرشهر: مصطفی سالاری روز چهارشنبه، در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه، در پاسخ به سوال «فکرشهر» پیرامون وجود مدیران «دوزیست» و غیر همسو در بدنه ی دولت و برنامه ی استاندار برای تغییر در این مدیریت ها گفت: میزان این گونه مدیران در استان ما در مقایسه با دیگر استان ها، خیلی نگران کننده نیست؛ منتها کسانی بوده اند که پیرو سیاست های دولت نیستند و ما حتما درباره آن ها تصمیم می گیریم ولی ما دوست داریم گزارش کاملا متفاوتی نسبت به سال های قبل به مردم ارائه بدهیم.

وی ادامه داد: ما حتما با کسانی که نتوانند در بحث تحقق اهداف و برنامه های  دولت و خدمت به مردم کاری انجام بدهند، برخورد خواهیم کرد و با کسی تعارف نخواهیم کرد.

سالاری با تاکید بر اینکه دولت باید منسجم باشد گفت: کسی که بخواهد در دولت خدمت کند باید با دولت هماهنگ باشد و نباید خلاف سیاست های دولت حرکت کند.

پرونده پتروشیمی دشتستان تکمیل است مگر این که کسی یواشکی کار را خراب کرده باشد!

در حالی که مدیرکل محیط زیست استان بوشهر روز سه شنبه در نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار «فکرشهر» گفت که پتروشیمی دشتستان مجوز ندارد، استاندار روز چهارشنبه و در نشست خبری درباره وضعیت پتروشیمی دشتستان گفت: کارگروه مربوطه در محیط زیست استان، تایید کرده و آن را فرستاده به سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان حفاظت محیط زیست استعلام کرده از وزارت نیرو که جواب مثبت داده.

وی ادامه داد: از وزارت نفت و پتروشیمی هم استعلام شده که جواب مثبت داده اند، بهداشت هم جواب مثبت داده، هر آنچه که در پرونده است، مبنی بر موافقت است و من اطلاع ندارم اگر کسی علم غیب داشته باشد یا اتفاق دیگری افتاده باشد و خیرخواهانی رفته باشند و کار را خراب کرده باشند. من اطلاع ندارم اگر کسی یواشکی رفته ولی ظاهر پرونده چیز دیگری می گوید و همه در موافقت از پروژه است.

عملکرد دولت در سه سال گذشته را عملکرد موفقی میدانم

استاندار بوشهر با بیان اینکه عملکرد دولت در ۳.۵ سال گذشته در استان بوشهر موفق بوده است، اضافه کرد: در سه سال گذشته ۱۵۰ کیلومتر اتوبان در استان بوشهر به بهره‌برداری رسیده و بیش از ۳۰۰ کیلومتر نیز در دست اجرا است که در هیچ دوره‌ای این میزان پروژه بزرگراهی نداشته‌ایم.

سالاری خاطرنشان کرد: در ابتدای دولت یازدهم دو شهرستان استان فاقد بیمارستان بودند اما  اکنون همه شهرستان‌ها بیمارستان دارند و تعداد تخت‌های بیمارستانی از ۸۰۰ تخت به هزار و ۶۰۰ تخت رسیده است.

وی با بیان اینکه مشکلات برق خارگ بعد از سال‌ها با احداث نیروگاه‌های جدید حل شده و به پایداری رسیدیم، تصریح کرد: در دیگر بخش‌های استان نیز در حوزه برق‌رسانی تحول بزرگی شکل گرفته است و خاموشی‌ها پایان یافته است.

سالاری بیان کرد: اعتبارات استان بوشهر از ۴۲۲ میلیارد تومان در سال ۹۰ به هزار و ۱۰۴ میلیارد تومان در سال ۹۵ رسید و امسال این رقم افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه انتظارمان را در روابط با کشور قطر باید بر اساس واقعیات بنا کنیم، تصریح کرد: هر گشایشی در روابط با کشور قطر پیش آید ما بیشترین بهره‌برداری را از آن خواهیم کرد. ظرف چند روز گذشته ٢ هزار تن کالا از دو بندر استان بوشهر به قطر صادر شده است.

استاندار بوشهر گفت: در سال گذشته حداقل ۸۲ جلسه هم‌اندیشی با اصحاب و اصناف مختلف برگزار کردیم و حدود ۹۰ درصد خواسته‌های آنان را برآورده کردیم و هر آنچه نتوانستیم، به مردم گفته‌ایم.

وی ادامه داد: به توهین کنندگان عامدانه مطبوعات به خود نیز گذشت کردیم، با آنکه این کار خیلی سخت است. در پنهان حضور مطبوعات از آنها دفاع کردیم و نگذاشتیم فضا بسته شود.

وی با اشاره به اینکه راه‌آهن بوشهر منتظر دریافت سرمایه‌گذاری است، تاکید کرد: بهترین راهکار برای این موضوع، جذب سرمایه خارجی است که مصوبه آن از شورای اقتصاد گرفته شده است.

استاندار بوشهر در مورد منطقه آزاد بوشهر نیز اظهار داشت: به وظیفه خود در مورد تصویب منطقه آزاد در دولت عمل کردیم و طرح را دوبار به مجلس فرستاده ایم اکنون طرح در مجلس است و تصویب آن بر عهده مجلس است.

 

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر