يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
سرپرست مرکز بهداشت بوشهر مطرح کرد؛
کد خبر: ۳۴۶۸۲
چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۳:۵۵

فکرشهر: سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: ساماندهی زباله‌های عفونی، آب و ایمنی مواد غذایی و کنترل دفع فاضلاب در بیمارستان‌های شهرستان بوشهر ضروری است.

بیمارستان تامین اجتماعی

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، حسن فخرایی ظهر چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی کارشناسان بهداشتی اظهار داشت: ضرورت دفع بهداشتی پسماندها، سالم‌سازی آب شرب توزیعی، پایش  مراکز عرضه مواد غذایی و نظارت بر دفع بهداشتی مواد و نیز نقش سازمان‌های مرتبط به منظور اصلاح فرآیند تولید، نگهداری و امحاء پسماند مهم است و بهینه سازی شرایط کنونی شهرستان برای این امر ضروری است.

وی افزود: دبیرخانه کمیته بیمارستان، آموزش‌های لازم به کارشناسان بهداشت محیط  بیمارستان‌ها و متولیان امر را در  دستور کار خود قرار داده و این امر مستلزم مساعدت سازمان‌های مرتبط و متولی به منظور  رفع نواقص بهداشتی در حوزه‌های امحاء پسماندهای عفونی، پایش آب شرب و نظارت بر امنیت غذایی است.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوشهر بیان کرد: با توجه به مشکلات عدیده واحدهای ارائه دهنده خدمات سلامت به‌ویژه بیمارستان‌ها در حوزه پسماند و نقش سازمان‌های همسو، به لحاظ اصلاح فرآیند، بسیار حیاتی بوده و تخلفات بهداشتی در کمیسیون ماده ۹۰ در حوزه درمان مورد رسیدگی و تعزیر قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: با توجه به مخاطرات زیست محیطی و انسانی، در این راستا نشست هم‌اندیشی با حضور کارشناسان بهداشت محیط بیمارستان‌ها، حفاظت محیط زیست، نظام پزشکی  و مدیریت پسماند شهرداری در سالن اجتماعات مرکز بهداشت برگزار شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر