يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۴۸۴۹
پنجشنبه ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸

فکرشهر: در جلسه روز چهارشنبه هیات دولت که به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور برگزار شد، یکی از مصوبات هم به روستاهای حاشیه نیروگاه اتمی بوشهر اختصاص داشت.

به گزارش فکرشهر، در این جلسه 5 میلیارد تومان به منظور ساماندهی، جابجایی اختیاری و تثبیت روستاهای هلیله و بندرگاه واقع در حاشیه نیروگاه اتمی بوشهر اختصاص یافت.

این مصوبه بعد از حدود 10 ماه از وعده مسئولان استان برای ساماندهی این روستاها و کاهش محدودیت ها می باشد.

شهریورماه 95 و یک روز قبل از مراسم کلنگ زنی فازهای جدید نیروگاه اتمی، استاندار از تصمیم دولت درباره کاهش محدودیت ساخت و ساز برای دو روستای همجوار این پروژه و نیز پرداخت پول برای جابجایی اختیاری ساکنان آن خبر داد.

خبری که پس از قریب چهاردهه، مردم روستاهای هلیله و بندرگاه را از بلاتکلیفی خارج کرد، هرچند همان زمان هم کارشناسان درباره شیوه پیش رو خصوصا نرخ کارشناسی برای خرید املاک مردم که مانع تبدیل به احسن در حتی محلات جنوبی می شود، انتقاداتی به طرح دولت داشتند.

با این حال، مراجعات مردمی به نیروگاه اتمی، فرمانداری و استانداری جهت اطلاع از کم و کیف خرید اراضی شان بی نتیجه بود، چرا که اعتباری برای این موضوع اختصاص نیافته بود.

اکنون هیات دولت 5 میلیاردتومان برای طرح ساماندهی، جابجایی اختیاری و تثبیت این روستاها در نظر گرفته که هرچند می تواند به شروع برنامه ها در این دو روستا منجر شود، ولی کفاف بخش ناچیزی از پیش بینی ها و انتظارات مردم هلیله و بندرگاه نمی دهد.

تاکنون ارقام مختلفی درباره هزینه جابجایی این روستاها مطرح شده، اما آخرین مورد از زبان جمیری نماینده بوشهر در مجلس نهم بیان شده که گفته بود: با پیگیری های به عمل آمده، 200 میلیارد تومان در اعتبارات سال 93 و 94 برای جابجایی هلیله و بندرگاه در بودجه سازمان انرژی اتمی اضافه شد، ولی دولت نتوانست یا نخواست آن را تخصیص دهد و این موضوع عملی نگردید.

شایسته است در ایفای تعهدات دولت برای این روستاها و پاسخگویی به متقاضیان جابجایی اختیاری سرعت عمل بیشتری داده شود./ خلیج فارس

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر